woensdag 3 augustus 2005

Vergelijkende test van verlichting

Afgelopen nacht ben ik in de weer geweest met het vergelijken van de originele Sigma Mirage 5W 12V halogeenlampen en de 3W Luxeon LED-lampen.

Het verslag valt hier te lezen.

Ik heb de indruk dat 2 Luxeons in een stand met een totaal opgenomen vermogen van 2,7W meer licht geven dan 1 Sigma Mirage welke 5W opneemt.

Ook bij gebruik van 2 Luxeons wanneer ze een opgenomen vermogen van 8,2W hebben, geven ze meer licht dan 2 Mirages die dan samen 10W vragen.

Ik heb een animated GIF (900 kB) gemaakt waarbij 7 foto's voorbij komen. Elke foto wordt 1 seconde getoond.

De foto's zijn achtereenvolgend:
Testfoto met flits
Luxeons op 2,7W
Linker Mirage op 5W
Rechter Mirage op 5W
Luxeons op 5,6W
Luxeons op 8,2W
Beide Mirages met in totaal 10W

1 opmerking:

Anoniem zei

@wfvn: geweldige site. Ik vraag me af hoeveel kilo aan electronica je in die fiets hebt zitten?
Binnenkort doe ik op mijn site een item over ligfietsen, ik zou graag jou site erbij zetten (als dat mag). Helemaal blij zou ik worden als je bij een fiets een liefdesverklaring kan schrijven zodat ik dat mee kan nemen.

groeten, messenger