donderdag 25 augustus 2005

Twenseweg

Gisteren ben ik weer naar Lemelerveld gefietst om mijn laptop aan te bieden ter reparatie (grumbl.... aansluiting van de firewirepoort is kapot alsmede die van de digitale videocamera en 1 van de stekkers van het snoer wat tussen laptop en camera zat; 1 defecte aansluiting heeft 2 andere aansluitingen meegenomen)

Vorige keer had ik onderweg had ik een andere route gezien naar Lemelerveld. Deze route had ik nog niet gereden. Een medeligger wist mij te vertellen dat die route niet echt beter/sneller te noemen was dan de route langs de grote wegen.
Maar omdat het weer goed was en het eerste stuk (wat ik kon zien) er fraai uitzag, ben ik heengaande die route maar eens gaan rijden. Het begon mooi, erg smal maar breed genoeg fietspad voor de Versatile. Het wegdek bestond uit van die grote betonplaten. Dat rijdt goed. Rechts van mij een rietkraag met daarachter een kanaal oid. Regelmatig vliegen libelles op van het fietspad waarop ze zaten te zonnebaden (?). Af en toe schiet een vogel door de rietkraag heen. Rust; geen auto's of andere herriemakende voertuigen. Zonnetje op m'n bol, wat wil je nog meer.

De rust is snel voorbij zodra ik aan het einde van het betonpad kom. Ik moet een klinkerweg op. Dit rijdt niet echt prettig. De stenen zijn enorm ruw en liggen ook niet geheel vlak meer. Ik hoopte dat het niet lang zou duren. Maar helaas, ik heb kilometers van dit soort weg achter elkaar gehad. Het grootste deel betrof de Twenseweg. Uiteindelijk kom ik op een bekend stukje terecht op een kilometer of 2 van Lemelerveld. Ik draai daar het bekende fietspad op en kan weer lekker doorrijden. De Twentseweg laat meer dan 25 km/h niet toe om nog enigszins prettig te fietsen. Dat doe ik dus niet weer.

Wel heb ik de Versatile nu goed kunnen testen op rammels e.d.
De grote rammel van de voorste ketting is echt weg. Ik heb die niet meer gehoord. Het enige wat ik af-en-toe nog hoor is de achterste ketting die in de aluminium achterbrug tikt.

Geen opmerkingen: