zaterdag 30 juni 2007

Loslopende honden zijn erg?

Vanmiddag even naar het winkelcentrum gefietst. Ik rijd op een volledig vrijliggend fietspad en nader een plek waar een oversteek is voor auto's (fietsers hebben voorrang). Ook voetgangers kunnen daar oversteken.
Op een afstand van zo'n 50 meter zie ik aan de rechterkant van het fietspad een vrouw staan. Bij haar zie ik een hond. De vrouw loopt nonchalant met peuk in de ene hand, en iets zwarts in de andere hand naar de andere kant van het fietspad. 'Ah, mooi, een leiband!' zie ik. Verder zie ik ook dat het een platte band is die tussen dame en hond in zit. Het heeft wat weg van een normale leiband en niet zo'n enorm dun oprolwurgkoord. Vreemd genoeg blijft de lijn strak staan en gaat de vrouw steeds verder bij de hond vandaan. De vrouw staat op een gegeven moment links van het fietspad terwijl woef nog steeds rechts staat. Het betreft dus helaas toch een oprolding wat tussen vrouw en hond in zit. Ik toeter ten teken dat ik eraan kom. Een beetje wezenloos kijkt de vrouw in mijn richting. Pas als ik helemaal tot stilstand ben gekomen is ze zich bewust van haar buitengewoon heldere actie. Ze houdt de hand met het oprolmechanisme van de leiband omhoog zodat ik er onderdoor kan rijden.

Geef mij maar loslopende honden die netjes naast de baas blijven lopen in plaats van dit soort trieste en gevaarlijke gevallen.

1 opmerking:

Bert zei

Hoi Wilfred,

Heb je haar niet even toegesproken?

http://www.fietsersbond.nl/dbfilestream.asp?fileid=1202

Groeten, Bert B.