donderdag 14 juni 2007

Google

Zo af en toe kijk op Sitemeter om te zien hoe (waar vandaan) mensen op mijn weblog komen. De helft is 'unknown'. De andere helft bestaat voor het overgrote deel uit bezoekjes die het gevolg zijn van zoekresultaten met Google. Op zich niet zo heel vreemd natuurlijk omdat Blogger.com ook van Google is.
Maar wat me opvalt is dat mijn weblog bij véél van die zoekacties op pagina 1 staat. Dat dat gebeurt bij specifieke zoektermen als m'n voornaam, achternaam, Flevobike, Versatile etc. is niet zo heel vreemd maar ook veel zoektermen die totaal níet Versatile-gerelateerd zijn plaatsen mijn weblog op pagina 1.

Leuk :-) Google vindt mijn weblog lief ;-)

4 opmerkingen:

Wijnandt zei

Hoi Wilfred,

noodweer is je bespaard gebleven tot nog toe?

Over de hoge lijst bij Google: natuurlijk is dat leuk, en ik had/heb ook heel wat webpagina's die hoog in de lijst eindigen. Probeer maar 'ns "oorstukje".

Gemakkelijk is dat niet altijd. Zo zocht eens een onderwerp om daarover meer informatie te krijgen dan ik op dat moment al had. Het resultaat? Die ene pagina van mij bovenaan, en verder was het ook niks bijzonders :-(

WFvN zei

Ghehe.... nee, als er maar weinig resultaten zijn dan is dat minder handig natuurlijk.

Kars ten Have zei

Hoi Wilfred,
heb jij mijn nieuwe weblog ( versatile 19 ) al bekeken?
Groeten Kars

WFvN zei

Hallo Kars,

Nee, ik heb (had) je weblog nog niet bekeken omdat ik hem nog niet kende. Nu wel dus. Direct toegevoegd in het lijstje met links (en even toegevoegd aan m'n Sharp Newsreader)