zaterdag 28 april 2007

Zand happen

Gisteren hadden de leerlingen van klas 2 een korte triathlon; grofweg 10% van een originele triathlon.

Ik moest een stempelpost bemannen. Dit was op een best aangename plek, aan de rand van het waterwingebied bij Wezep. Ik kon heerlijk in de schaduw genieten van een briesje. Ongeveer elk kwartier moest ik wat stempeltjes zetten op de door leerlingen meegebrachte stempelkaarten.

Richting het einde van de triathlon duurde het wel erg lang; de laatste 2 groepen hadden al langs gekomen moeten zijn maar ze kwamen maar niet. Na een uur heb ik wat materiaal laten ophalen door een collega (in verband met de warmte hadden we voor elke leerling een flesje water en ik had nog een vat met 30L water mee). Vervolgens wilde ik tegen de looprichting in fietsen in de hoop de leerlingen nog tegen te komen.

Dus ben ik het waterwingebied opgereden met m'n Versatile. Mul zand deed me regelmatig slippen. 2x moest ik uitstappen omdat ik vast zat. Gelukkig kon ik de mulle plekken redelijk goed herkennen dus kon ik vaak voorkomen dat ik vast kwam te zitten door even flink vaart te maken. Op één plek mislukte dat behoorlijk. Het mulle zand was daar zodanig diep dat ik met m'n voetgaten flink wat zand schepte; het lag zelfs achter in m'n fiets.
Dat was me tch wat te gortig dus ben ik omgekeerd en terug gereden. De leerlingen waren inmiddels terecht. Ze hadden niet de snor gedrukt maar waren verkeerd gereden/gelopen. Het laatste onderdeel was zwemmen in het zwembad; dat ligt op een tiental meters van het startpunt voor het fietsen en lopen. De oververhitte leerlingen zijn toen het zwembad ingestuurd in plaats van door te rennen/fietsen.

Op het werk heb ik m'n Versatile leeggehaald en ben flink met de stofzuiger aan de gang geweest.

Geen opmerkingen: