vrijdag 27 april 2007

Veel, meer, meest: bagage

Even een kort berichtje.

Vandaag hebben we inkopen gedaan om de verjaardag van Marrianne te kunnen vieren. Ik heb in de winkel getracht een schatting te maken hoeveel drinken ik kon vervoeren in m'n Versatile. Toen op een gegeven moment de hoeveelheid zodanig leek dat ik dacht dat het krap zou worden, zijn we gestopt met inladen van de winkelkar.

Eenmaal buiten bij de Versatile, ben ik aan het inladen geslagen.... fles na fles, pak na pak ging de Versatile in. Toen ik al het drinken erin had liggen, was er nog ruimte voor een liter of 10 schat ik. In ieder geval had ik nog genoeg ruimte over.
Hoeveel heb ik erin gedrukt? Bij de standaard bagage die er altijd al in ligt?

4x 1,5 L pakken
8x 1,0 L pakken
12x 1,5 L flessen
4x 1,25 L flessen (ja, kende ik ook nog niet; Hero heeft die tegenwoordig)

Goed voor in totaal 31 liter.

Ruimte zat toch? Zeker als je bedenkt dat ik rechts achter het acherwiel ook nog wel een stuk of 3 1,5 L flessen weg had kunnen drukken, achter de stoel ook nog wel 2, naast de zitting aan beide kanten nog elk 1 en de ruimte links naast het achterwiel had ik ook nog niets liggen behalve het Questdekje en een reserveband.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Wilfred,

Moet ik nou jaloers zijn of niet dat jij al dat drinken mee kan zeulen. Ik kan dat allemaal lang niet in mijn versatile verstouwen. Maar ja dan moet je ook maar niet zo lang zijn en misschien ben jij met al die pakken wel even zwaar dan mij.

Vriendelijke groet en veel succes met je nieuwe fiets,

tom hospes

WFvN zei

Ha Tom,

Of je jaloers moet zijn? Ligt eraan, als je er wekelijks of dagelijks behoefte aan hebt om met 31 liter water/drinken rond te rijden terwijl je het niet kan, tja, dan zou je jaloers kunnen zijn.

Maar praktisch gezien ben ik op dat punt wel blij met m'n wat kleinere/smallere postuur. Ik heb echt een zee van ruimte in m'n fiets dus heb ik de mogelijkheid om veel mee te zeulen.

Ik ben benieuwd hoe dat in de Quest zal zijn, daar zit de zitting volgens mij op een vaste plek terwijl waarbij de afstand van de trappers de voornaamste instelmogelijkheid is terwijl je met de Versatile kan kiezen om de zitting ook wat verder naar voren/achteren te zetten.
Maar ik maak met enige regelmaat dankbaar gebruik van de forse bagageruimte die ik heb in m'n Versatile.