donderdag 12 april 2007

Versatile Deluxe

Wat dacht je hiervan? Een Versatile Deluxe waarbij het 'Deluxe' staat voor een jacuzzi ;-)



Voor ons dochtertje heb ik een zandbak gekocht. Hij is besteld bij de speelgoedzaak in de plaats waar ik werk. Ik wist dat het ding vrij groot was; ongeveer een meter. Met een beetje mazzel moest dat op de Cyclone passen en dat klopt dus.

Bij de speelgoedzaak heb ik eerst gevraagd of ik hem op de fiets mocht proberen vast te snoeren en daarna afrekenen als dat lukte; mocht het niet lukken dan zou ik hem 's avonds met de auto ophalen. De dames van de speelgoedwinkel hadden er geen
problemen mee.

De zandbak liet zich vrij goed op het fietskarretje vastsnoeren. Met 3 spanbanden was de klus in een paar minuten geklaard. Ik heb dus afgerekend en ben op weg gegaan.

Nog binnen een kilometer moest ik toch stoppen. Ik hoorde een hoog gezoem achter me. Bij controle bleek de zandbak lichtelijk verschoven waardoor een spanband tegen het wiel aan liep. Dat heb ik verholpen en ben verder op weg gegaan.
Na een kilometer of 3 moest ik weer stoppen. De bak was naar achteren gegleden en schraapte over het wegdek. Dus ook daar moest even weer wat aan gedaan worden. De rest van de rit is verder goed verlopen. In Spoolde kwam ik (zoals wel vaker) flink wat oudere mensen op de fiets tegen die vermoedelijk 'Rondje Zwolle' aan het fietsen waren. Één oudere dame stak haar duim op terwijl ze haar onderarm bewoog; de beweging van 'liften' om er maar een naam aan te geven. Ik ben er maar niet op ingegaan.

Thuis aangekomen had ik 22,5 km/h gemiddeld op de teller. Geen topsnelheid maar dat valt te verwachten met zo'n windvanger van 1,10 m diameter.

Geen opmerkingen: