woensdag 25 april 2007

Kleine mannetjes en vrouwtjes

Vandaag heb ik bij de Aldi 3 nieuwe loopshirts gehaald. 8 Euro voor goede shirts met zilverdraad dus gegarandeerd geen last van die vieze zure zweetlucht die in kleding kan trekken.

Maar goed, ik kwam de Aldi uit en liep richting mijn fiets. Een klein mannetje van een jaar of 6 roept wat tegen een ander jong mannetje: "Kijk dan! Dat autootje verandert van kleur als je erlangs loopt!" Hij demonstreerde zijn handelingen door langs de fiets te lopen terwijl hij nauwlettend mijn fiets in de gaten hield.

Ik kom bij mijn fiets aan en vraag aan het kereltje of hij het mooi vindt. Hij antwoord 'ja'.
Ik doe m'n fiets open en het kereltje zegt dat ik een leuk autootje heb. Ik laat he zien dat het een fiets is door naar de trappers te wijzen. Het mannetje vraagt of hij mijn klep dicht mag doen. Ik antwoord hem dat ik dat niet zo'n goed idee vind. Vervolgens vraagt hij of hij mag kijken als ik weg ga rijden. Uiteraard mag hij dat best ;-)
Ik doe m'n klep dicht, ik 'Flinstone' achteruit, het kereltje vindt het maar wat mooi. Ik trap m'n fiets aan en toeter nog even naar hem.

's Avonds ook weer iets met een jong knulletje. Ik ben even snel bij de snackbar langs geweest voor een vlugge hap. Als ik weer buiten kom, staat er een jong kereltje bij m'n fiets te kijken. Hij ziet me niet direct maar zodra hij me aan hoort komen, kijkt hij achterom en kijkt een beetje benauwd. Waarschijnlijk een tikkie 'voorzichtig' tegen 'grotere mensen' want ik heb niets gezien waardoor hij zich betrapt kon voelen. Ik stel hem gerust met de vraag: "Vind je het goed als ik hem mee neem?" Het kereltje antwoord bevestigend. Ik open de klep, zet de boodschappen in de stoel. Het knulletje kletst er aardig op los. 'Dat gaat zeker wel harder dan normale fietsen hè?" Ik zeg hem dat dat inderdaad zo is en dat ik soms zelfs harder ga dan brommers. Hij vindt het maar wat mooi. 'Waar is dat knuppeltje voor?', vraagt hij. Ik stel een wedervraag: 'Waarvoor denk je dat dat knuppeltje is?' Hij antwoord met 'Noodrem?'. Ik zeg hem dat het is om te sturen want er is verder geen stuur te zien. Ik beweeg de rechter stuurknuppel heen en weer. Vervolgens zegt het mannetje dat hij dat rode knuppeltje bedoelt. Hoewel het niet echt een noodrem is, antwoord ik: "Oh, bedoel je die, dat is inderdaad een rem ja!"
Ik neem afscheid van het knulletje en ga naar huis.

Vlak bij huis draai ik het achterpad op. Op de hoek van het acherpad staat een jong dametje van een jaar of 4 op haar fietsje met zijwieltjes. Het meisje ziet mij en maakt een opmerking over dat ze het een leuk fietsje vindt of iets in die strekking. Ik rijd gewon door, stap uit en loop naar de garage. De garage open ik en ik hoor het meisje 40 meter verderop haar moeder roepen: "Mam!!! Kom eens kijken!" Ik had een eindje verderop in de straat wel twee dames zien kletsen waarvan de ene dus vermoedelijk de moeder is. Maar goed, ik zet mijn fiets in de garage, haal de boodschappen eruit, doe de garage dicht en loop richting de achterdeur van het huis. Ik hoor moeder die bij haar dochtertje is aangekomen: 'Wat is er dan?' Tja, beetje te laat ;-)

Geen opmerkingen: