Deze week wordt er geknutseld aan en bij de Westenholterbrug. Twee tuidraden moesten nog voorzien worden van beschermingsmateriaal en er was nog iets aan de hand voor zover ik begrepen heb. Van de voorspelde overlast heb ik tot dusver geen noemenswaardige last gehad.
Verder is er aan de 'stadkant' van de Westenholterbrug een haag aangebracht tot aan de splitsing die naar Stadshagen gaat. Ik ben bang dat dat een belemmering gaat worden voor het zicht. Ik hoop dat ze die heg niet hoger laten worden dan 1 meter want anders zijn aanrijdingen tussen (brom)fietsers bijna gegarandeerd. Als ik 's morgens vanuit Stadshagen op die splitsing linksaf sla, hoor ik voorrang te krijgen van fietsers die van de brug af komen. Dat gaat soms al met tegenzin van de andere partij. Als de heg niet hoger dan een meter wordt, zal dat voor het zicht niet uitmaken; de 'normale' fietsers kijken er dan wel overheen en zullen mij gewoon zien rijden; langs het stuk 'zijweg' waar ik vandaan kom, is geen beplanting aangebracht.
Omgekeerd, als ik 's middags vanuit Westenholte kom, zal ik waarschijnlijk geen moer zien als ik richting Stadshagen wil afslaan omdat die heg ervoor zit. Maakt niet zo gek veel uit want ik moet daar toch rustig aan doen om de bocht om te gaan en ik moet toch voorrang verlenen aan anderen.
Maar goed, we zien wel.... als de heg 2 meter hoog mag worden van de gemeente, zullen er toch wel wat aanrijdingen komen ben ik bang. Zelf zal ik proberen daar geen deel van uit te maken uiteraard.
woensdag 18 april 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
6 opmerkingen:
Hoi Wilfred,
ik herken die heggetjes die je beschrijft. Ik kom ze ook tegen op bepaalde routes, vooral bij kruisingen met 30-km gebieden en bij scholen. Ik rij dan altijd zo langzaam dat ik een noodstop kan maken, en heb m'n vingers om de remhandle.
Defensief rijden noemt men dat: in dit geval domweg noodzakelijk omdat het heel aannemelijk is dat een medeweggebruiker je over het hoofd ziet als je voor 80% of meer achter zo'n haagje verscholen zit.
Een noodstop maken kan je natuurlijk altijd alleen is het de vraag of je op tijd tot stilstand komt ;-)
Maar inderdaad, op zulke plekken de snelheid gewoon aanpassen. Gewoon 'artikeltje 5' toepassen dus.
Het gezanik over 'ik zie je niet want je bent ook zó laag' sla ik meestal in de wind maar op dit soort plekken vind ik het volledig begrijpelijk (voor mij overigens geen reden om vlaggetjes in te voeren; ik rij liever defensief en zorg dat ik op tijd tot stilstand kan komen)
Gefeliciteerd met je bestelling, nu nog even geduld uitoefenen...:)
Dank je.....
Maar hoe KRIJG je het voor elkaar om er zó snel achter te zijn. Het is nog geen 5 uur later.
Hee Wilfred,
Op zoek naar een echte velomobiel? ;-)
Dat wordt nog even wachten vrees ik. Of je moet de mijne over willen nemen haha........
Ik ben wel heel benieuwd naar het waarom. Je vind de Quest niet mooi, of is dat veranderd?
Groet van Paulus
Ik vind de Versatile nog altijd mooier dan de Quest, écht mooier. De Quest vónd ik lelijk maar dat is in de tijd dat ik samen met jou aan je eerste Quest heb geknutseld behoorlijk bijgesteld.
Maar mooiigheid is niet het voornaamste voor mij. Het oog wil ook wat maar het oog is niet datgene wat bepalend is.
Maar een 'echte' velomobiel? Het is maar goed dat je die knipoog hebt geplaatst, anders had ik met mijn velomobiel eens flink die Quest van jou veranderd in een Kwets :P eens zien wat langer een velomobiel blijft ;-)
Maar een Quest overnemen? Neh, had ik niet direct in gedachten met de huidige tweedehandsmarktprijzen. Hoewel een 20" wel interessanter is dan de 26" op twéé fronten:
1) bagageruimte die van de 20" gunstiger is volgens mij en
2) mogelijkheid om een Rohloff erin te plaatsen in verband met de tussenas.
Een nieuwe 3x20" met Rohloff zou ook welkom zijn overigens.... dat wordt nog weer flink wennen zo zonder Rohloff.
Een reactie posten