dinsdag 10 april 2007

3x commentaar

Vandaag heb ik 3x commentaar gehad op m'n ligfiets. Gelukkig alle 3 keren positief.

Vanmiddag hadden we een afspraak bij de verloskundige. Marrianne en ik kwamen allebei uit het werk en zijn dus op eigen gelegenheid naar de verloskundigenpraktijk gereden om elkaar daar te ontmoeten.
Ik was 10 minuten te vroeg. Terwijl ik buiten stond te wachten toonde een man interesse in m'n fiets. Heel veel vragen heeft hij niet gesteld. Hij complimenteerde me met de mooie fiets, hij wilde weten waar je ze kon kopen en hoe hard ze rijden. Verder merkte hij op dat deze niet zo groot is. Hij heeft het over langere modellen (de Quest) maar hij vindt de mijne mooier.

Een paar minuten later kwam Marrianne ook aan. We zijn bij de verloskundigenpraktijk in de wachtkamer gaan zitten. Vanuit de wachtkamer zag ik een medewerkster vertrekken maar enkele seconden later kwam ze weer binnen en liep naar de wachtkamer. Ze kijkt rond en kijkt mij aan. "Is die ligfiets van u?"
Ze wil vanalles weten. "Rijdt dat nou echt lekker?" Het standaard antwoord had ik uiteraard al klaar. Ze was ook benieuwd naar de wendbaarheid.

Na de afspraak met de verloskundige zijn we uit eten geweest. Toen we klaar waren en weer buiten stonden hebben we de fietsen van de sloten gehaald en wilden vertrekken. 3 mannen kwamen op ons af en groetten ons met 'hallo'. Wij groeten terug en willen wegrijden. De mannen gaven te kennen dat ze graag wat over de fietsen wilden weten. Het bleek een stel Fransen te zijn die behoorlijk goed engels spraken. Ook nu weer vragen die afgevuurd werden. Hoe die dingen nou heten, hoe snel ze gaan, hoe zwaar ze zijn, of ik ook een fabrikant wist die velomobielen verkoopt die tweewielers zijn; dat laatste antwoord bleef ik hem schuldig. Marrianne hielp me eraan herinneren dat ik velomobielfolders in m'n fiets meezeul dus heb ik er daar één van gegeven. Welliswaar in het Nederlands maar met de URL's die erin vermeld staan, komen ze vast wel wat verder.

Geen opmerkingen: