woensdag 2 mei 2007

Hobbellen

Afgelopen week had ik last van gehobbel met m'n Versatile. Ik kon niet zo snel ontdekken van welk wiel de hobbel afkomstig was. Vandaag voelde ik hem weer. Ik heb rijdend de wielen geïnspecteerd maar kon niets dramatisch ontdekken. Maar omdat rijden met een hobbelende fiets niet prettig vind, heb ik verder gekeken.

Het rechter voorwiel had één gebroken spaak. Dat is de eerste spaak van dit wiel. Wat betreft spakenellende is het nu trouwens tijden goed gegaan. Maar goed, de spaak heb ik vervangen.

Toen ik de buitenband weer monteerde zag ik een forse beschadiging aan de buitenband. Ik kon zelfs de binnenband zien zitten door een klein gaatje. Dus de buitenband eraf gehaald en een nieuwe gemonteerd. Toen deze op druk was kwam er een sissend geluid van een vreemde plek; de band verloor direct druk.
Band er weer af, bleek de binnenband lek te zijn tussen ventiel en het rubber van de band. Dus ook de binnenband was per direct afgeschreven.

Hopelijk is de hobbel nu verdwenen. Volgende rit zie (of voel) ik wel weer.

Geen opmerkingen: