zaterdag 21 april 2007

Wat ze zeggen (7)

Vandaag ben ik even naar de markt geweest om m'n voorraad broeken weer op peil te brengen. Helaas had de marktman 'mijn' broeken niet meer op voorraad. Maar goed, commentaar heb ik wel gehad.

Een man die voorbij liep en m'n fiets zag staan, begon hem maar eens beter te bekijken. Toen hij doorhad dat ik de eigenaar was, vroeg hij: "Je krijgt wel flink wat bekijks zeker met zo'n fiets?" Dat kon ik uiteraard beamen. De marktman was benieuwd naar wat al die elektronica was dus dat heb ik hem uitgelegd. De eerste man vroeg vervolgens hoe hard ik nou gemiddeld rijd. Ik heb geantwoord met 'ligt eraan hoe hard je trapt'.

Langzaam terugfietsende over de markt heb ik nog wel meer commentaar gehad. Kleine jochies die naar me wezen, pa/moe aan de jas trokken en zeiden 'Kijk wat een klein autootje'.

Verder moest ik nog wat ruilen bij de Kruidvat in het winkelcentrum bij ons op de hoek. Toen ik terug kwam bij m'n fiets stond er een gezin naar m'n fiets te kijken. Een knulletje van een jaar of 4 vond het maar wat mooi: 'Kijk eens pappa, mooi ding!' Ik vroeg het knulletje of ik hem mee mocht nemen terwijl ik hem van het alarm afzette en de klep opensloeg. Verlegen mompelde het knulletje iets van 'ja'. Toen ik ingestapt was had het knulletje het nog een keer over dat hij het een mooi autootje vond. Ik heb hem gezegd dat het een fiets was. En tja, goed, ook maar gezegd dat het een trapautootje is ;-)

Onderweg naar huis rijd ik langs 2 meisjes. De ene brult terwijl ik langs sjees: 'RIELEKST MÈÈÈÈÈN'.

Vlak bij huis nog een jong jochie die gilt: "Dat is een gek ding!..... Mamma kijk eens wat een gekke fiets, die fiets heeft een dak!"

Geen opmerkingen: