dinsdag 3 april 2007

PDM'er en leerling

Ik had hem al een tijd niet meer gezien: de man op sportfiets, gekleed in een wit-zwart shirt met daarop 'PDM'. Afgelopen week wel een keer, tegen de brug op wilde hij aanhaken; dat mislukte jammerlijk. Maar vandaag zag ik hem weer maar eerst even terug naar gisteren.

Ik heb één leerling die ook in Zwolle woont. Het is best een sportief meisje, ze doet aan wedstrijdzwemmen en heeft dus best wat kracht in de benen. Maar ze heeft wat keren lopen opscheppen over hoe hard ze fietst met mountainbiken en dat ik soms wel érg langzaam reed toen ze in de winter met de bus voorbij kwam. Ze probeert ongeveer gelijk bij de IJsselbrug te zijn als ik maar dat loopt meestal verkeerd. Gisteren was ik vrij vroeg en dus veel eerder op school dan zij terwijl ze al 5 minuten eerder was dan ik in de winter zou zijn. Maar vanmorgen heb ik op haar gewacht bij de IJsselbrug.

Terwijl ik stond te wachten kwam PDM'er voorbij. Hij keek wat vreemd naarme toen hij me langs de kant stil zag staan.
Een paar minuten later zag ik m'n leerling aankomen. Ik ben met haar tegen de brug op gereden. Dat ging op zich best vlot; ze reed notabene op een omafiets maar het was vrij snel duidelijk dat ze me niet bij zou houden. Van de brug af ben ik in m'n eigen tempo verder gegaan. Ik moest nog een kilometer of 6 tot aan het werk. Ongeveer een kilometer voor het werk heb ik PDM'er alsnog ingehaald die toch enkele minuten voorsprong had.

Wat betreft m'n leerling: wie weet komt de uitdaging als ze op haar mountainbike is.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb hier even wat rondgelezen n.a.v. jouw reactie op mijn web-log. Erg leerzaam voor mij hier. Ik wist natuurlijk wel dat het een velomobiel heette, maar dat je er nog zulke snelheden mee kunt bereiken wist ik niet. En nee, jij bent niet degene die ik elke woensdag tegenkwam. Degene die ik zag, rijdt 's morgens rond 6 uur vanaf Deventer richting Zwolle en is rond half 6 's avonds weer bijna in Deventer terug. Tja, het is een feit dat met zo'n opvallend vervoersmiddel je gangen makkelijk zijn na te gaan. Mocht ik je ooit tegenkomen, zal ik naar je zwaaien :))

WFvN zei

Snelheid? Moet je nagaan, ik rijd helemaal niet super hard en heb ook zeker niet de snelste fiets. De fiets die jij zag is hoogstwaarschijnlijk van deze meneer:
http://www.haayman.nl:80/index.php?section=34
Zijn fiets is flink wat sneller dan de mijne.

Anoniem zei

Ik heb even gekeken bij meneer Haayman op de site en het is inderdaad heel goed mogelijk dat ik hem elke keer zag. Leuk om op deze manier meer te weten te komen over deze bijzondere voertuigen.