woensdag 27 december 2006

Versatile 'Belg-proof' gemaakt

Morgen is het weer zover: de landelijke Velomobielen-oliebollentocht.

Vorig jaar heb ik ook meegereden. M'n fiets was toen niet echt schoon te noemen. M'n fiets stond buiten gestald samen met véél meer velomobielen. Binnen hebben we met z'n allen wat lekkers genuttigd. Toen ik weer buiten kwam, was m'n Versatile 'versierd' met de namen Mango en Quest welke aan weerszijden van m'n fiets in het stof geschreven stonden.... aangebracht door een stel velomobielrijdende Belgen.

Morgen zal mijn fiets mooi schoon zijn als het goed is; ik heb hem zojuist flink onder handen genomen. Zelfs ín de wielkasten heb ik nog een beetje geboend en gesopt. De ruitjes heb ik opnieuw voorzien van Rain-Ex. De body van de fiets moet ik nog voorzien van wax maar daarvoor moet de fiets eerst droog zijn.

Verder heb ik de veerpoten bovenaan wat gesmeerd zodat ze weer lekker soepel in de wielkasten draaien. Tot slot heb ik nog de veerpoten strakker gedraaid om een klein beetje speling te verhelpen.

Straks nog even wat inkopen doen voor morgen.

Ik ben benieuwd hoeveel Versatiles er morgen meerijden. Ik weet van de volgende rijders dat ze een Versatile hebben:

Ondergetekende (blauw-naar-rode)
Robert Blaquiere (blauwe)
Johannes Hulshof (lichtblauwe)
Martijn Plomp (lichtgroene)
Bob Hartman (neongele)
Stefaan Vermeire (gele)

Ik kom dus in ieder geval aan 6

Op de deelnemerslijst staan niet alle rijders. Wellicht dat de mannen van Vrielink nog meerijden of Gerrit Tempelman.

Geen opmerkingen: