donderdag 21 december 2006

KHE Premiums en grip

Afgelopen week zat ik wat te suffen. Niet verstandig in het verkeer natuurlijk maar de laatste weken is het gruwelijk druk op het werk. In ieder geval was ik wat duf en moest daardoor flink in de ankers. Op het natte asfalt deden de KHE's het helemaal niet verkeerd; met Monte Carlo's had ik vermoedelijk niet eerder stil gestaan.

Verder heb ik met lichte ijzel gereden. De ijzel was wel genoeg om in ieder geval 2 andere Zwollenaren botbreuken op te leveren. De eerste bocht merkte ik dat m'n fiets niet helemaal koersvast was; de achterkant leek een centimeter of 10 opzij te schuiven. Maar dan nog, de fiets was goed te beheersen.

Tot slot heb ik afgelopen week ook de stoute schoenen aangetrokken. Verbaasd over de grip van de banden, ben ik ook maar eens aan het testen gegaan op de met modder besmeurde asfaltweg bij het werk. Ik ben met een redelijke vaart flink aan het sturen gegaan. In plaats van weg te glijden of uit te breken, had ook nu de fiets de neiging om het 'binnenste' wiel op te tillen.

Kortom: qua grip zit het met de KHE Premiums erg goed tot dusver.

Geen opmerkingen: