donderdag 21 december 2006

Net pak

Gisteravond hadden we op school een kerstgala voor leerlingen. Iedereen was netjes gekleed, heren in pak, dames in avondjurken e.d.
Om niet uit de toon te vallen, wilde ik mezelf ook in het pak steken. Klein puntje is daarbij wel dat ik graag met de fiets naar het werk wilde omdat ik kilometers wil maken. Vorig jaar heb ik de 8000 kilometer net niet gehaald en dat wil ik dit jaar niet weer hebben, dit jaar móet ik over de 8000 gaan.

Ik heb al eens gelezen van velomobielrijders die met hun pak in de fiets stappen. Zeer terecht geven zij daarbij aan dat je wel rustig aan moet doen om niet bezweet te raken. Helaas lijkt dat voor mij een compleet onmogelijke opgave. Ik heb daarom mijn pak in een 'pakzak' gedaan. Normaal kan je zulke zakken dubbel vouwen maar ik heb hem in 3-en gevouwen. Het pakketje past dan precies in een vouwkrat. Het vouwkrat past perfect in de Radical Design Cyclone. Probleem opgelost. Fietsen maar, lekker doorstampen en op het werk gewoon even omkleden. Het pak komt weer netjes uit de zak.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Foto...!

WFvN zei

Weinig interessant, zo'n foto. Gewoon een zwart 'pakketje' in een Cyclone. Kreukels die er niet zijn, zijn ook niet echt te fotograferen ;-)

Wim Schermer zei

Hi Wilfred,
Mijn oplossing:
http://wimschermer.blogspot.com/2006/10/nette-pak-of-niet.html
Prettige Kerstdagen en vele gezonde kilometers in 2007.
Groeten,
Wim Schermer

WFvN zei

Ik denk dat de Quest zich hier iets beter voor leent dan de Versatile, zeker de 26" Quest met verlaagde bodem. Hoewel het wel te proberen valt. Echter heb ik de ruimte niet in de Versatile op zulke dagen omdat ik dan meestal nog heel wat meer mee te zeulen heb.

Anoniem zei

At zondag, december 24, 2006, WFvN said…

Weinig interessant, zo'n foto. Gewoon een zwart 'pakketje' in een Cyclone. Kreukels die er niet zijn, zijn ook niet echt te fotograferen ;-)

Nee dat is niet interessant, jij in zo'n pakkie, dat interessant..:)