dinsdag 12 december 2006

KHE Premium en velomobielen gespot

Even een kort berichtje.

Eerst nog even wat over mijn KHE Premium buitenbandjes. Wat hebben die dingen gru-we-lijk veel grip in bochten met nat weer. Ik heb nog geen énkel moment gehad dat ik aan het glijden ben gegaan terwijl ik de grenzen steeds verder probeer te verleggen. Alleen loop ik telkens aan tegen de grens waarop de Versatile begint te kantelen; scherper sturen kan dus niet meer. In de rijrichting (of er tegenin) is de grip iets minder maar nog niet slecht. Met optrekken heb ik wel met enige regelmaat dat bij de éérste keer kracht zetten het achterwiel éven slipt. Gisteren heb ik met remmen voor het eerst het rechter voorwiel geblokkeerd gehad. Maar dus alleen het rechter voorwiel; de rechter rem was wat te sterk afgesteld dus ben ik benieuwd of het nog weer gebeurd als beide remmen gelijk staan afgesteld. Tot dusver echt tevreden met de KHE's als winterband waarbij wél de extra antileklinten een must zijn denk ik.

Verder ben ik in één week 3x een velomobiel tegengekomen op mijn korte woon-werk-route. Vorige week een gele Mango; vermoedelijk Jakob B. Gisteravond zag ik vermoedelijk Gerrit S. rijden met z'n Quest. Vandaag kwam ik volgens mij Bert B. tegen in z'n Quest.

Het aandeel velomobielen wordt in Zwolle/Nederland langzamerhand meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

"Vandaag kwam ik volgens mij Bert B. tegen in z'n Quest."

Ik kwam je tegen, dus je veronderstelling klopt.

Groeten, Bert.