zaterdag 5 november 2005

Een winderig weekje

Afgelopen week heeft het aardig gewaaid. Voor mij betekende dat 's ochtends wind tegen naar het werk toe en 's middags wind mee op de weg naar huis.

Mijn verwachting was dat m'n gemiddelde niet zo best zou zijn. Wind mee kan je natuurlijk flinke snelheden opleveren maar de ellende is dat een even grote afstand tegen de wind in zwaarder weegt in de gemiddelde snelheid. Verder heb ik afgelopen zondag mogelijk flink wat energiereserves aangesproken op de klimtocht met PZ.

Met de Alleweder had ik op dit soort dagen vaak een gemiddelde snelheid van zo'n 23 km/h. Met de Versatile heb ik afgelopen week gemiddeldes gereden van 26 à 27 km/h; een flink stuk vlotter dus.

Tot dusver kan ik nog steeds zeggen dat de Versatile een stuk vlotter is dan m'n oude Alleweder.

Geen opmerkingen: