dinsdag 8 november 2005

Velomobiel informatie flyer

Iddo de Goederen heeft zich ingezet om een fraai informatieblaadje te maken over velomobielen. Ik heb deze een aantal keren gekopiëerd om aan mensen uit te delen als ze belangstelling hebben voor m'n Versatile.

Ik ben niet het stereotype velomobielrijder welke in het foldertje beschreven wordt helaas. Ik val niet onder de grote groep die al snel 10.000 kilometer per jaar fietst. Ik ben aan het bijhouden sinds 1 januar; ik denk dat ik op de 8.000 kilometer ga uitkomen dit jaar. Alsnog een best aardig aantal kilometers vind ik maar het kan natuurlijk altijd meer. Qua reisafstand val ik er ook aardig buiten met slechts 12 km enkele reis voor m'n woon-werk-route. Goed, ik rijd dan wel álle dagen. Per week komt het neer op 120 kilometer per week voor woon-werk-afstand. Ik hoop op 5.000 kilometer voor het werk uit te komen dit kalenderjaar. Qua snelheid zit ik in de ondermoot van de genoemde 'groep'. Met een kruissnelheid van 30-35 km/h (mits goed wegdek) doe ik het niet onaardig. Maar voor veel mensen (buitenstaanders) is 30 km/h bij normale inspanning al een behoorlijke 'WAUW'.

Hoe dan ook: Iddo, mooi werk!

Geen opmerkingen: