zondag 20 november 2005

Andere bril voor in het donker

Ik ben niet een brildragend persoon als het gaat om correctie van m'n ooglenzen. Maar zonder bril rijden vind ik niet echt prettig in verband met allerlei dingen die in je ogen kunnen waaien. Ook de wind zelf kan lastig zijn voor je ogen. Vandaar dat ik altijd fiets met een bril op m'n neus. Tot dusver altijd een zonnebril, ook 's avonds.

Maar met het aanbreken van de donkere dagen merk ik toch dat ik het minder prettig vind om in het donker met een zonnebril te rijden (ik hoor sommige mensen al denken 'DOH....' maar ik heb een goed stel ogen die ook in het donker goed hun best doen... of misschien 'deden'?).
Bij de Kruidvat heb ik een bril gekocht met gele glazen (van glas); een bril van slechts € 3,97
Ik heb ook wel gedacht aan fietsbrillen met verwisselbare glazen alleen hebben die allemaal glazen van kunststof en dat is aan mij niet besteed. In no-time zitten die bij mij vol met krassen, dus heb ik liever lazen van glas.

Vanavond heb ik voor het eerst gereden met deze bril. Dat bevalt goed. De 'verkleuring' van de wereld is wel wat apart. Veel kleuren lijken ongewijzigd maar de voorlichten van auto's en andere voertuigen lijken 'frans' geel. Het contrast zou wat verhoogd moeten worden volgens de beschrijving bij de bril. Dit lijkt inderdaad zo te zijn (die ervaring heb ik ook opgedaan tijdens skieën met een skibril met gele glazen op m'n neus)

Geen opmerkingen: