donderdag 10 november 2005

"Fiets naar je werk"

"Fiets naar je werk" is een initiatief om mensen te stimuleren op de fiets naar het werk te gaan om zo een betere gezondheid en een beter milieu te creƫren. Middels sponsoring door bedrijven (waar 'mijn bedrijf' helaas niet aan mee doet) wordt geld bij elkaar gehaald voor projecten van Novib-partners.

Ik houd sinds 3 jaar ook mijn gefietste kilometers bij. Momenteel sta ik op 4247 kilometer dit jaar. Dit is al meer dan ik op voorhand had verwacht. Mijn schatting was dat ik ongeveer 4000 kilometer aan woon-werk-verkeer zou fietsen. Dit aantal kilometers heb ik nu al achter de rug en het jaar is nog niet ten einde. Volgende mooie streefgetal is dan de 5000 kilometer. Of ik dat ga redden? Het zal erom hangen.

23 december zal ik de laatste woon-werk-rit van dit jaar rijden. Met 121 kilometer per week zou ik dan uitkomen op 4998 kilometer op de laatste dag. Dat betekent dus dat ik maar niet ziek moet worden. Daar bovenop moeten nog extra kilometers gereden worden. Maar dat moet haast lukken; aan het einde van het schooljaar worden 2 disco's georganiseerd. Dat zijn dus 2 ritjes op 1 dag.

Maar ik ga voor minimaal 5000 kilometers voor het werk en als het even kan voor minimaal 8000 kilometer totaal dit jaar.

Geen opmerkingen: