donderdag 10 november 2005

Lekker met de auto

Nee, ik ben vandaag niet met de auto naar het werk geweest; ik ben gewoon met m'n Versatile gegaan.

Toen ik vanmiddag omstreeks 16.00h naar huis reed, kwam ik na 4 kilometer fietsen bij de staart van een file aan; deze begon ongeveer onder de A50 in Hattemerbroek. Ik meende dat dit de oorzaak was van werk aan de weg op de oude IJsselbrug. Met een leuke 35 km/h vloog ik de stilstaande en soms langzaamrijdende auto's voorbij. Eenmaal bovenop de IJsselbrug bleek dat de file nĂ­et het gevolg was van het werk aan de weg want de weg was gewoon open; de file ging daar dus gewoon verder.

Ik moest nog naar de stad. Een flink eind verder kwam ik erachter wat de oorzaak was. Aan het begin van de IJsselallee was een aanrijding. Het viel mee denk ik want er was geen politie ter plaatse op dat moment. Wel een ambulance. Maar het ambulancepersoneel hield zich bezig met een 'gewonde' auto die ze van het wegdek afdrukten de berm in.

Het gebeurt steeds vaker dat het 'feest' is op de weg. 'Lekker snel met de auto naar het werk'. Nee, geef mij de ligfiets/velomobiel maar.

Geen opmerkingen: