maandag 14 november 2005

Het wordt kouder

Toen ik vanmorgen langs de auto naar de garage liep, voelde ik even met de huissleutel op de voorruit van de auto.... ijs. Dat betekent dus dat het nu echt kouder begint te worden.
Aan m'n bovenlichaam had ik alleen een Berghaus loopshirt met korte mouwen. Ik had verwacht dat ik het te koud zou krijgen maar dat viel mee. De Versatile lijkt warmer te zijn dan de Alleweder. Ik ben alleen wel na een halve kilometer gestopt om een kolletje om m'n hals te doen welke direct een klein gedeelte van m'n borst bedekt. Dat was warm genoeg.

Ergens op m'n route ging het opschakelen van de Rohloffnaaf wat traag. Misschien heeft de olie wat last van de kou? Zou niet zo vreemd zijn. Dat trage schakelen is me overigens alleen die ene keer gebeurd. Wat nog meer opmerkelijk is, is dat ik niet lang daarna heerlijk vlot reed.
Vandaag had ik op m'n woon-werk-route een gemiddelde van 28 km/h op de teller Helemaal niet gek voor deze route.

Geen opmerkingen: