zondag 2 oktober 2005

Versatile en plassen water

Helemaal vergeten.... gisteren nog iets leuks gedaan met de Versatile.

Het schijnt dat het 'jongetje' in mannen nooit verdwijnt. Eerlijk is eerlijk... in mijn geval is dat denk ik helemaal waar. De enkele keren dat ik de auto neem, vind ik het ge-wel-dig om -als het flink geregend heeft- echt flink hard door een flinke plas te rijden (wel rekening houdend met overige weggebruikers; die moeten er uiteraard geen last van hebben). Geweldig van die enorme plenzen water die omhoog spatten.

Met de Versatile is dat niet anders. Gisteren heeft het flink geregend. Ik wilde dus een hellingsmetert hebben voor in m'n Versatile. Dus ben ik naar de stad geweest.
Op m'n route tussen huis en stad, moet ik door een korte tunnel waar, na stevige regenval, een flinke plas water ligt. Zo ook gisteren, er lag een plas water van zeker 10 meter lengte en een diepte van flink wat centimeters. Zowel heen- als teruggaand ben ik er in volle vaart doorheen gereden.
Met de Alleweder kreeg ik daar wat natte bovenbenen aan de onderkant door water wat via de voetgaten naar binnen spatte en nog erger toen ik de gaten voor de stuurstangen niet dichtgemaakt had. De voorwielen van de Alleweder wierpen ook enorme fonteinen de lucht in. Bij de Versatile was dat anders. Ik vond slechts een paar druppeltjes bij het linker voetgat. De zijkant van de Versatile is bijna droog gebleven.

Héérlijk, gewoon even door dat water sjezen. Op zich wel jammer dat er geen fonteinen ontstonden.... Als je als klein jongetje in een plas water gaat staan stampen wil je ook dat het water ver boven je hoofd uitkomt. Voordeel is wel dat ik nu wel goed weet dat ik in de winter niet bang hoef te zijn dat ik met een modderkop op m'n werk aankom. Met de Alleweder werd ik toch flink vies in het gezicht door alle modder hier in de nieuwbouw-Vinex-wijk.

Geen opmerkingen: