donderdag 20 oktober 2005

Mangorijder

Elke werkdag rijd ik op m'n woon-werkroute een stukje hetzelfde als Mangorijder Jacob B. Nu ik de omweg moet rijden, is het overlappende stuk wat wij beiden rijden een stuk groter geworden.
's Ochtends rijden we omstreeks hetzelfde tijdstip over hetzelfde stuk route. Maar we zien elkaar zelden. Een enkele keer zie ik hem 's ochtends rijden. 's Middags meestal niet omdat ik vaak (vermoedelijk) eerder vrij ben. Maar vandaag was ik later op weg naar huis en zag hem weer eens rijden. We zijn een stuk samen opgereden, ervaringen uitwisselend over onze nieuwe velomobielen na onze oude Alleweders. Beiden willen we niet terug naar de Alleweder. Hoewel het een goede fiets is, is het onderhoud in de winter toch minder prettig. De afgeschermde kettingen van Mango en Versatile is wat dat betreft geweldig. De zitingen van beide fietsen zijn ook aangenamer dan de standaard aluminium zitting van de Alleweder. Op de dijk naast de wijk waar ik woon, scheidden onze wegen zich weer.

Geen opmerkingen: