zondag 30 oktober 2005

Remkabel (3)

Hans S., eigenaar van Versatile 025 heeft 2 nieuwe remhendels gekregen. Deze remhendels hebben in plaast van een 'gat' voor de remkabels, een gleuf zodat de kabels wat vrijer kunnen bewegen.

Lees meer op zijn weblog

Nog even opnieuw de mededeling dat ik géén verhalen de wereld in wil helpen.
Vandaag heb ik de eigenaar van Versatile 13 gesproken. Hij heeft al heel wat meer kilometers gereden zonder problemen met de remkabels. De mogelijkheid bestaat best dat er geen problemen zullen ontstaan. Alleen is voorkomen beter dan genezen. Houd het gewoon in de gaten.

Hans S. schrijft op zijn website dat hij niet weet met wat voor gaten de remhendels van andere Versatiles zijn uitgerust.
Zowel mijn Versatile (025) als de Versatile van mijn vrouw (006) hebben ronde gaatjes. Het gaat dus om een vrij nieuwe en een vrij oude Versatile. Ik denk dat alle Versatiles tot nummer 025 de remhendels hebben met het ronde gat.
Maar goed, houd het in de gaten. Bij twijfel gewoon even openschroeven om het te bekijken.

[edit 30-12-2005]
Ook Bob H. heeft al eens een remkabel gebroken gehad op exact dezelfde plek. Nu zijn mij 4 gevallen bekend.
Zelf heb ik nog steeds geen vreemde dingen gevoeld gelukkig.

1 opmerking:

Hans zei

Wilfred, ergens heb ik gelezen dat het mogelijk is de voorremmen te blokkeren bijv. met een hangslotje om diefstal lstiger te maken. Ik heb dat een paar keer gedaan en bedenk me nu dat het misschien wel erg ongezond is om de kabel langdurig en krachtig tegen de 'meskant' van het ronde gat te trekken.
Nou ja, ik zal dat in ieder geval niet meer doen, ook al zou dat met het langwerpige gat geen kwaad meer kunnen.
Hans (gisteren in de zon lekker 52 km gefietst).