zondag 23 oktober 2005

Remkabel (2)

Ik heb zojuist een foto gemaakt van de binnenkant van de remhendel:

De remhendel wordt op de foto hard ingeknepen (hard genoeg voor een noodstop). Onder normale omstandigheden knijp ik de remhendel minder ver in.

De kabel loopt netjes recht het handvat van de remhendel in; wat dat betreft geen probleem. Het enige wat mij opvalt is het vertikale lijntje op de zijkant van het bolletje (aan de kabel). Deze loopt niet in het verlengde van de kabel. Mocht dit een probleem zijn, dan valt dat vlot op te lossen door het gat waar de kabel doorloopt, aan de onderkant wat ruimer te maken richting de voorkant (richting de remhendel). Alleen heb ik de remmen vrij strak afgesteld. Bij normaal remmen is dat minder goed te zien dan wanneer ik de rem hard inknijp zoals op de foto. Ik weet dus niet of dit een mogelijke oorzaak is. Ik houd het in ieder geval in de gaten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Bij de pas geleverde Versatile 25 (Hans Schreuder) zijn beide remkabels inmiddels gebroken