woensdag 5 oktober 2005

Klein 'nadeel' van een gaaszitting

Vanmorgen toen ik naar m'n werk reed, voelde ik wat in m'n rug drukken. Het voelde aan alsof er niet genoeg spanning zat op het gaas ter hoogte van het midden van m'n rug; ik meende de spanstang te voelen. Dus gestopt, imbusje van m'n multitool gebruikt om de stang wat op te spannen (ik heb vlak ná ontvangst van m'n Versatile de zitting daar wat minder spanning gegeven). Ik stap in en rijd verder. Echter voel ik het weer. Dus weer gestopt en uitgestapt. Ik heb toen het gaasmateriaal gecontroleerd op eventuele scheuren. Ik kon echter niets ontdekken. Ik heb toen nog een slag extra spanning gegeven. Ik stap in en ga weer rijden. Wéér voel ik het alleen wordt deze keer duidelijk wat er aan de hand is. M'n Ortlieb zijtas (die ik aan de bagagedrager van m'n Fujin gebruik) was gekanteld en zat met de verstevigde achterkant in m'n rug te porren. De zitting heb ik weer wat minder spanning gegeven.

Ik ben dol op de gaaszitting. Het zit echt heerlijk en ventileert behoorlijk goed. Echter is het nadeel dus wel dat je er bagage doorheen kan voelen als die vlak bij het gaas zit of er tegenaan drukt.
Geen punt wat mij betreft. Alleen betekent het wel even goed opletten hoe je je fiets volpakt.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

Ik ben opzoek naar een driewieler,heb geen ervaring,dus zit zo hier en daar een beetje rond te neuzen.
toen kwam ik op deze site van u terecht. leuk hoor zo,n versatile prachtig mooi, maar dat is voor mij niet besteed...maakt ook niet uit hoor.
ik lees die stukjes die u schrijft en dat boeid me wel.
prachtig hoe je schrijft over de race fietsers en bikers die je dan niet meer bij kunnen houden.

nu heb ik alleen wat advies nodig,van een ervaren rijder...

ik ga voor de driewieler, maar dan voor een rider of rhino,waar moet ik op letten en wat zou u mij adviseren...enne wat voor snelheid zou je daar mee kunnen halen ,ik bedoel hoe verhoud zich dat met een gesloten kuip?

groetjes vanuit franeker..evert