woensdag 23 mei 2007

Ratelende achterbrug en schoenplaatjes

Ik heb een paar dagen geleden de achterbrug opengedraaid om wat speling weg te werken.
Sindsdien heb ik alleen wat geratel en getik in de achterbrug. Best opmerkelijk omdat er in wezen niets veranderd is. Hoewel, ik kan me één ding indenken als mogelijke oorzaak.
Bij mijn weten kan ik ook niets verkeerd gedaan hebben.
Wel viel me op dat de ketting vrij lang is, ik heb voordat ik de achterburg dichtdraaide, een paar keer gekeken of ik de ketting nou wel of niet kon inkorten.
Het tikken treedt op zodra ik ineens de druk van de trappers haal. Bij ineens druk uitoefenen treedt geen tik op maar wel valt me op dat ik de trappers redelijk wat graden moet draaien voordat hij aangrijpt.
Vandaag hoorde ik wat nieuws: bij rustig uitrollen op glad asfalt heb ik de trappers rondgedraaid zonder ook maar enige kracht te zetten. De ketting hoor ik ergens aanlopen.
Ik ga dus toch de achterbrug nog een keer opendraaien en alsnog de ketting wat inkorten. Daar moet volgens mij ruimte genoeg voor zijn.
Alleen nog even kijken wanneer ik dat ga doen. Vanavond moet ik examens nakijken, morgen ook. Vrijdag moet ik naar Rijssen. Voor die laatste rit zou ik het graag geregeld hebben maar ben bang dat ik daar geen tijd voor heb. Ik zie wel wanneer, anders komend weekend maar.

Verder heb ik afgelopen week ook de schoenplaatjes wat bijgedraaid. Toen ik m'n nieuwe schoenen in gebruik heb genomen, lukte het me niet om de schoenplaatjes wat scheef te monteren. Omdat m'n linker knie de stand van het plaatje niet kon waarderen, heb ik toch nog een poging gedaan om het plaatje scheef te zetten. Om één of andere reden lukte het nu wel. Dit voelt een stuk beter tijdens het trappen

Geen opmerkingen: