donderdag 15 maart 2007

Vanalles en nog wat

Gisteren zijn we uit eten geweest bij een Griek. We zijn daar al véél vaker geweest dus de mensen kennen ons inmiddels wel een beetje.
De baas van het bedrijf was wel eens een keer benieuwd hoeveel de fiets nou kost. Eerst verstond ik hem niet goed maar toen hij het de tweede keer vroeg: "Wieviel?" gaf ik hem antwoord. Hij keek behoorlijk op van de prijs. Tja, dat doen wel meer mensen. Maar toen ik zei dat ik 8000 kilometer per jaar fiets, werd de prijs al wat 'begrijpelijker'. Ook wilde hij wel graag weten hoe hard ik ermee rijd. Om voor zichzelf een beter beeld te krijgen vroeg hij me hoe lang ik ongeveer zou doen over een ritje van Zwolle naar Groningen. Grove schatting die ik gaf was zo'n 3 uur.

Verder heb ik afgelopen week de rechter veerpoot gesmeerd. Onlangs is de linker veerpoot gereinigd in Dronten. Sindsien is de linker veerpoot voelbaar soepeler dan de rechter. Om weer wat 'evenwicht' te krijgen kan ik natuurlijk de bouten die de voorspanning van de veren instellen ook wat aandraaien bij de linker veerpoot. Maar ik heb er dus voor gekozen om de veerpoot schoon te maken.

Verder ben ik vorige week 2 racefietsers voorbij gereden. Erg veel moeite leken ze niet te doen want ik ging ze als een speer voorbij.

Als laatste m'n snelheid. Het is nog niet wat het moet zijn maar ik heb wel de indruk dat m'n snelheid de laatste tijd weer omhoog gaat met de komst van het betere weer.

Geen opmerkingen: