zaterdag 24 maart 2007

Ligfietsdag en zomerbandjes

Morgen is het nationale ligfietsdag. Samen met Questrijders Bert H. en Henk B. rijd ik morgen naar Dronten. Omdat ik met 2 snelle fietsers met 2 snelle fietsen ga rijden, heb ik de KHE Premiums vervangen door Marathon Racers. Die laatste zijn volgens mij toch íets sneller dan de KHE's. Misschien komt het door de antileklinten die ik in de KHE's had liggen, misschien niet. In ieder geval heb ik nu een snellere combinatie onder m'n fiets liggen. Het achterwiel heb ik overigens wel van een antileklint voorzien. De slijtage aan de achterband is veel minder dan op de voorbanden dus snel zal ik hem niet hoeven te vervangen maar snel lekrijden wil ik ook niet.
Uiteraard heb ik de banden die ik afgelopen zomer gebruikt heb gewoon bewaard. De slechtste Racer heb ik afgeschreven. Er zijn flinke sneeën in het rijvlak, het canvas komt op een paar plekken door dus die mag echt wel een keer vervangen worden. De daarna slechtste band ligt nu op het achterwiel en de beste 2 liggen nu op de voorwielen. Een nieuwe Racer staat nu in de staart als reserveband.

Met de KHE Premiums heb ik nu 2976 kilometer gereden. Het profiel zit er nog duidelijk op. Het lijkt er dus op dat ze best goed presteren op het gebied van slijtage. Ik ben benieuwd hoeveel kilometer ik er komende winter mee kan rijden. Ik hoop er nog eens 3000 mee te kunnen rijden. Ik denk wel dat ze veel slijtvaster zijn dan de Racers die ik nu weer onder m'n fiets heb liggen. Die schat ik op maximaal 4000 kilometer.

Straks m'n fiets nog even wassen want dat is al een tijdje niet gebeurd. De vette vingers van het laatste onderhoud in Dronten zit nog op de kap. Morgen mag hij er wel wat netter uitzien.

[kladblokje]
Kilometerstanden op moment van wisselen van KHE's naar Racers:
Stand 1: 2976 km
Stand 2: 10103 km

De fietscomputer staat nu weer op stand 2

2 opmerkingen:

wim zei

Bram gaat ook mee

WFvN zei

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Nou moet ik alleen wel opboksen tegen 3 Questen ;)