maandag 19 maart 2007

Maartse buien en weer eens het dikke str*nt en trechter verhaal

Machtig mooi vandaag. Maart roert z'n staart en dat mocht vandaag met recht gezegd worden.
Bij opstaan zat er ijs op de ruit van de auto. Ben ik blij dat ik met m'n Versatile naar het werk ga.
Het was flink koud; de eerste 5 minuten heb ik overwogen om de muts op te zetten maar na enige tijd werd de temperatuur aan m'n oren hoog genoeg om niet te stoppen.

De rit naar het werk ging baggertraag. Kwam het door de temperatuur of door m'n conditie? Ik gok op het laatste. Ik weet wel dat ik op sommige plekken al blij was met 20 km/h en dat is voor mijn doen écht langzaam, zélfs al zou ik de kinderkar achter m'n fiets hebben.

Op het werk aangekomen waren héel kleine vlokjes sneeuw te zien die langzaam naar beneden kwamen dwarrelen. Om te voorkomen dat zo'n dwarrelgeval het alarm van m'n fiets zou laten afgaan, heb ik m'n alarm uitgezet.

Toen ik aan het werk was kwam de regen met bakken uit de lucht. De regenkwam flink schuin naar beneden dus waaide het hard. Véél harder dan toen ik op het werk was aangekomen.

's Middags naar huis heb ik zon gezien en is hagel naar beneden gekomen. Schuin voor me kon ik genieten van een zeer donkere lucht met daarvoor een regenboog. Ik geloof dat ik alleen nog 'mist' niet heb afgestreept op m'n lijstje.

Geen opmerkingen: