maandag 5 maart 2007

Lek nummer 13 en pech

Zou het dan toch? 13 een ongeluksnummer? Ik geloof er niet in. Bovendien komt ook niet alles helemaal tegelijkertijd.

Toen ik afgelopen zaterdag naar Dronten reed, zag ik ineens dat m'n horloge geen beeld meer gaf. Na jaren trouwe dienst, heeft hij de geest gegeven.
In Dronten heb ik dus een lekke band van het rechter voorwiel gehaald en er een andere buitenband met nieuwe binnenband op gelegd.

Gisteren heb ik de Hurricane van Marrianne rijklaar gemaakt omdat haar Versatile een maandje gaat 'logeren' in Dronten. Ik zag toen dat de rechter voorband van m'n Versatile helemaal plat stond. Ik heb hem weer opgepompt en het ventiel gecontroleerd. Ik kon zo snel niets ontdekken. Voor de zekerheid heb ik het ventiel wat strakker gedraaid.

Vanmorgen stond m'n rechter voorband wéér plat. Ik heb daarom de geplakte band van afgelopen zaterdag weer gemonteerd. De nieuwe band die vanmorgen plat stond, heeft een lek aan de zijkant en dus niet bij het antileklint in de buurt. Een vreemde plek om een lek te hebben.

Toen ik wilde gaan rijden naar het werk zag ik dat m'n fietscomputer ook al geen beeld meer gaf. Ik kan me niet helemaal indenken dat de batterij leeg is maar dat zie ik vanmiddag wel. Maar goed, dus heb ik ook zonder snelheidsmeter gereden.

Lekkebandenstatistieken volgen nog in dit bericht. Eerst zal ik thuis een poging moeten wagen om de kilometerstand te achterhalen.

Kilometerstand: 12629
Samenvatting van lekken met de Versatile:

met Vredestein Monte Carlos:
1x Stootlek (snakebite
2x Lek door een spaak die in de binnenband zat te prikken
4x normaal lek
Totaal 6400 kilometer gereden met 4 banden

met Schwalbe Marathon Racers:
1x gewoon lek na 446 km
Totaal 3707 kilometer gereden met 4 banden en 1 nieuwe daarna

met KHE Premiums:
1x gewoon klein lek na 159 kilometer
1x gewoon wat groter lek na 381 kilometer
Na monteren van de antileklinten:
1x gewoon lek na 1389 kilometer (vanaf de ingebruikneming KHE Premiums)
1x [weet ik niet] lek na 2380 kilometer
1x lek in de wang (2526 kilometer), ver voorbij het antileklint. Oorzaak onbekend.

1 opmerking:

allewedertje zei

Nou, dat begint al een aardige palmares te worden ! Je zou al bijna gaan zeggen : wie doet beter ? ;-)