zaterdag 11 november 2006

Weinig nieuws onder de zon maar toch een beetje

Tja, wat valt er te vertellen? Eigenlijk maar weinig.

Sinds afgelopen maandag is mijn achterbrug stijver dan ooit tevoren. De achterbrug is dus open geschroefd geweest door Flevobike en ook weer door ze gesloten. Voorheen was er altijd een klein beetje speling te voelen tussen de achterbrug en de afdekplaat. Dat is nu helemaal weg.

Verder heb ik vandaag een ritje gemaakt door 'regen'. Ik zet het bewust tussen aanhalingstekens want het mocht weer weinig naam hebben. Het miezerde gewoon. Een super goede test voor het ruitje op de kap is het dus niet geweest maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik geen sputter op m'n gezicht gevoeld heb.

Tot slot was ik sinds dinsdag in de veronderstelling dat m'n accu bezig was dood te gaan. De linker accu wilde niet opladen. De lader zelf knipperde in een traag tempo ten teken dat hij aan het druppelladen was. Omdat ik met 2 accu's in ieder geval tot het weekend door kon rijden zonder laden, heb ik dat gedaan. Gistermiddag heb ik de boel maar eens goed geïnspecteerd. Behalve dat de accu defect zou zijn, was een andere mogelijkheid dat de zelfbouwelektronica in m'n fiet kuren had. Ik heb daarom eerst maar eens de accu losgetrokken van de elektronica en rechtstreeks aan de lader gehangen. Toen wilde de accu wel laden. Accu dus niet kapot, lader dus ook niet. Bleven nog 2 dingen over: de elektronica in m'n fiets en....... mogelijk het verlengsnoer van het laadsnoer. Omdat de elektronica in m'n fiets lastig te controleren is, heb ik eerst het laadsnoer maar eens onder de loep genomen. Het euvel bleek daar te liggen:
Ik heb een Duitse autostekker (kleine sigarettenaanstekeraansluiting zeg maar) welke ik in m'n fiets prik om de accu's op te laden. Deze stekker was op de grond gevallen waarbij het uitstekende contactpunt wat in de stekker gedrukt was. Hierdoor maakte de stekker vanbinnen kortsluiting. Gelukkig heb ik m'n lader daarmee niet opgeblazen. Dat zal er mogelijk mee te maken hebben dat het een intelligente lader is. Maar goed, stekker in orde gemaakt en de boel was weer in orde.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wilfred schreef:" Verder heb ik vandaag een ritje gemaakt door 'regen'. Ik zet het bewust tussen aanhalingstekens want het mocht weer weinig naam hebben. Het miezerde gewoon"

Ik weet niet hoe laat en waar jij gefietst hebt, maar de zaterdagfietsers hebben aardig wat regen op de kop gehad. Daarom maar koffie gedronken in Ommen waar ook nog een Alleweder met vlaggetje langs scheurde, net als jij destijds.

Die Alleweder schijnt al een poosje rond Ommen te rijden.

Toch nog een mooi rondje van 70 km gemaakt.

WFvN zei

Klein rondje gereden van huis naar 3 outdoorzaken en weer terug naar huis. Vertrokken om 10.00h met wat sputters en thuis gekomen met zon.