dinsdag 14 november 2006

Lek nummer 10; dit gaat 'goed' :-|

Kilometerstand: 10484
Samenvatting van lekken met de Versatile:

met Vredestein Monte Carlos:
1x Stootlek (snakebite
2x Lek door een spaak die in de binnenband zat te prikken
4x normaal lek
Totaal 6400 kilometer gereden met 4 banden

met Schwalbe Marathon Racers:
1x gewoon lek na 446 km
Totaal 3707 kilometer gereden met 4 banden en 1 nieuwe daarna

met KHE Premiums:
1x gewoon klein lek na 159 kilometer
1x gewoon wat groter lek na 381 kilometer

5 opmerkingen:

allewedertje zei

Tja, dan heb ik (voorlopig) nog geen reden tot klagen, dunkt me ;-) ! Ga je van banden veranderen of niet ?

WFvN zei

Tja.... de Racers lijken toch net iets sneller te zijn en minder snel lek (of mogelijk geluk hebben natuurlijk; het weer is nu 'natter' dan toen ik met de Racers reed) maar ze zijn me te glad. Ik wil deze banden toch verder testen. Ik ga daarom antileklinten (Anti Platt) in m'n buitenbanden leggen.

allewedertje zei

Ik heb mss ook een beetje te snel gereageerd, heb net vastgesteld dat mijn voorband opnieuw platter staat. Dat maakt dus 3 lekke banden in 3 dagen. Van een rekord gesproken :-(

Anoniem zei

Hoi Wilfred,

Ik voel met je mee.
Het begint erop te lijken dat ik vorige winter veel mazzel heb gehad met de KHE's. Toen geen enkele lek, nu al 3 in 1100 km. Een andere verklaring kan zijn dat ik nu veel meer door de stad rij en daar ligt nu eenmaal veel meer glas als in het buitengebied. Alles bij nat wegdek, steentjes en glas. Volgende winter mssch de Moiree es proberen.

WFvN zei

Hoi Harry,

Tja, jij kan vermoedelijk die dikkere PM's wel onder je Quest krijgen. Bij m'n Versatile passen die 47-406jes net niet in de voorwielkasten.

Maar goed, ik ga gewoon met antileklinten rijden in de winter. Dat zal wel voldoende zijn.