dinsdag 23 mei 2006

Ik snap er geen r**t meer van

Even een verwijzing naar een eerder bericht
Bericht van 11 juli 2006:
Ik had het dakje al besteld

Ik heb het dakje dus al vóór 11 juli in bestelling staan om er op tijd bij te zijn; al besteld nog vóór de definitieve versie bekend was. Er zijn nu dakjes leverbaar. Ik bel naar Tempelman met de vraag of ik er vanmiddag 1 kan ophalen. Ze hebben er een paar liggen maar ophalen kan ik pas volgende week als er meer beschikbaar zijn. Hóeveel mensen hebben vóór mij al een dakje besteld? Of gaan er nu eerst dakjes naar mensen die op CV hebben aangegeven dat ze er 1 willen hebben?

ik begin nu zo langzamerhand toch écht 'ongeduldig' te worden

9 opmerkingen:

Hans zei

Tja, met het weer van de laatste (en de komende) dagen kan ik me je ongeduld wel voorstellen :-)
Ik ben ook van plan een dakje te kopen. Weet jij trouwens of het gemakkelijk te demonteren en hermonteren is? Met mooi weer zou ik toch wel graag "open" rijden.
Groeten en geduld gewenst,
Hans

WFvN zei

Wat betreft dat wachten. Wachten duurt altijd lang. Maar als ik zie dat Bruno hem op CV besteld heeft en dat het dakje aan het einde van de week aan hem opgestuurd wordt.... Ik heb hem al bijna een jaar geleden besteld! Beetje vreemd vind ik.


Maar goed, het dakje zelf:
Het dakje is zéér eenvoudig te demonteren, zonder gereedschap.

Op de rolbeugel zit hij vast met klittenband
Op de kap zit hij vast met een eenvoudig 'kliksysteem'. Dat bestaat uit een oogje op de kap. Het dakje heeft aan de uiteindes van de aluminium verstevigingsstangen 2 oogjes die aan weerszijden van de oogjes op de kap komen. Door die 3 oogjes gaat een stift (welke ook als scharnier kan fungeren voor bijvoorbeeld Quest of Mango). Die stift heeft tevens een klemmetje waarmee hij om het aluminium vastklemt zodat hij er niet uit kan schieten.

Anoniem zei

Opgestuurd... we zullen eerst eens zien wanneer dat zal aankomen. De dakjes zijn nu pas binnengekomen bij Tempelman en moeten nog in elkaar worden gestoken. Zodra ze klaar zijn zal iedereen die er een besteld heeft, wel een krijgen zeker. Gelukkig regent het nooit in België...

Bruno.

WFvN zei

Kijk..... da's natuurlijk fijn voor jou. Wanneer heb jij hem besteld? Op CV begrijp ik?

Vreemde manier van handelen vind ik het van Tempelman als ze mij laten wachten terwijl ik al maanden het dakje in bestelling heb (in maar heb ik het trouwens nog een keer aangegeven). Morgen toch nog maar eens opbellen.

Jij in ieder geval succes met je dakje. Ik vraag me wel af hoe het PET zich gaat houden, met name in de winter. Misschien is het een goed idee om aan bovenkant en onderkant van het PET een flinke ring om de bevestigingspunten door de kap te doen.

WFvN zei

Ik heb vandaag nog maar eens gebeld met Tempelman met de vraag hoe het nou zit.

Om een lang verhaal kort te maken, kan ik het dakje dus niet ophalen, is het dakje naar Bruno nog niet opgestuurd en zal Peter mogelijk ook komende vrijdag z'n dakje niet krijgen.... in zekere zin....

Er zijn momenteel 3 dakjes klaar. Deze waren te zien op CV. 1 dakje zit op de blauwe Versatile van Tempelman. Dus zijn er nog 2 over. Maar die schijnen er minder uit te zien (door CV). Ik ben benieuwd in welke mate dat is. Komende vrijdag of zaterdag ga ik naar Dronten. Mogelijk zijn dan de andere dakjes ook gereed. Die liggen momenteel nog bij Flevobike, waar ze afgewerkt moeten worden.

Anoniem zei

Wilfred,
ik heb het dakje via e-mail al enkele weken geleden besteld hoor. Op cv. heb ik het betaald en wacht nu op de levering. Ik heb ook ondervonden dat ABS zwaarder overkomt dan PET bij het openen van de kap. Klopt dat?

Bruno.

WFvN zei

Op 14-3-2006 heb ik nog een keer een mailtje gestuurd met de mededeling dat ik het dakje wilde bestellen. Dat is nu ook al meer dan 10 weken geleden. Maar de eerste keer was dus al vorig jaar. Maar goed, maakt ook niet zoveel uit. Ik vind het een wat vreemde manier van handelen.

Maar over de PET-kap tegenover de ABS-kap. Ja, de ABS-kap is voelbaar zwaarder. Dat merk ik duidelijk als ik eens in de fiets van Marrianne zit.

Anoniem zei

hallo Wilfred,

mijn naam is Kars ten have en ik ben in bezit van Versatile nummer 19.
Ik lees elke dag jouw stukjes.
Ben erg benieuwd naar jouw ervaring
met de nieuwe banden

groeten
Kars

WFvN zei

Tot dusver zijn m'n ervaringen met de Marathon Racers érg goed. Geen lekke banden gehad gelukkig maar echt veel kilometers heb ik ook nog niet gemaakt. Ze zijn echt merkbaar sneller dan de Monte Carlo's waar ik eerst mee reed. Tot dusver heb ik allemaal persoonlijke recordtijden gereden met de Racers.
STEL dat ze niet echt lekbestendig blijken, dan ga ik éérst antileklinten proberen vóórdat ik overstap naar een andere band (tenzij er een even snelle band is die betere lekbestendigheid heeft). Die antileklinten zullen wel wat snelheid kosten maar dan nog denk ik dat ik sneller ben dan met de Monte Carlo's. Nog een voordeel is dat ze gemakkelijker lichten en zeker leggen dan de Monte Carlo's. Onderweg betekent dat dat ik niet met een hobbelende band hoef te rijden als ik onderweg wegens een lek de band moet verwisselen. Kortom: tot dusver vind ik de Racer een aanrader.