dinsdag 3 februari 2009

Onverantwoord

Wat bezielt mensen toch?

Goed, een fietser die spookrijdt, zijn we gewend. Zouden we niet gewend moeten zijn, maar dat is inmiddels wel het geval.

Een fietser die zonder licht rijdt? Eerder regel dan uizondering. Ook daar zijn we aan gewend. Niet dat we er gewend aan zouden moeten zijn, maar toch....

Gisteravond moest ik werken. Toen ik naar het werk reed, kwam op een vrij slecht verlicht stuk me een fietser tegemoet. MET licht notabene! Toch was ik niet zo blij met die fietser. Fietste hij/zij dan aan de verkeerde kant van de weg? Nou nee, dat ook niet echt.

Het probleem was het knulletje van een jaar of 5 die naast hem/haar reed. Wel slingerend, wel aan de verkeerde kant van het fietspad èn ook nog eens onverlicht. Dat was wel even schrikken......

Mensen, let op je kinderen. Wees zuinig op ze!

1 opmerking:

marcel beekmans zei

oeiiii.... dat heb je geluk gehad joh! voor het zelfde geval had je dat knulletje WEL van z'n fiets gereden.... idd gek dat je er aan gewend raakt dat men geen licht aan heb op de fiets , en dan ook nog aan de verkeerdekand van de weg rijd.. die mensen die je dus totaal niet... ja op laatse momend... myn grootste angst is dan ook dat ik iemand een keer van z'n fiets afrij simpelweg om dat ik hem/haar niet zie... mensen denken altijd vak, "ik ik hen zie, dan ziet hem mij ook " grrrr ... maargoed....