donderdag 12 februari 2009

KIS

KIS? Achja... weer een variant. In dit geval: Koga Inhaal Syndroom

Vanmorgen reed ik naar het werk. Bij het verlaten van onze woonwijk, zag ik een fietser de brug oprijden. De fietser had redelijk de sokken erin.

Eenmaal van de brug af, ben ik op een recht stuk met 30 km/h hem van achteren genaderd en ben ik hem voorbij gestoken.
Vervolgens haakte hij bij mij aan. Vervolgens heb ik de snelheid langzaam opgevoerd naar zo'n 37 km/h maar hij bleef volgen.

Bij de volgende verkeerslichten moesten we wachten. Bij groen trapte hij hem weer flink op z'n staart. Tja, met een velomobiel gaat dat toch iets minder vlot. Dus heb ik weer de achtervolging ingezet. Hij leek echter niet van plan om mij te laten inhalen want hij reed aanzienlijk harder dan het eerste moment dat hij voor mij reed en ik voor hem nog niet in beeld was.

Ik liep wel in maar helaas. Bij de brandweerkazerne sloeg hij af. Of hij bij de kazerne moest zijn of het bedrijf ernaast, dat weet ik niet. Maar hij moest daar in ieder geval zijn.

Ik heb nog even uit m'n fiets gebruld: 'Mooie conditie!' Hij brulde ook wat, maar wat, kon ik niet meer horen.

2 opmerkingen:

Mick zei

Ik kom eigenlijk nooit racefietsers tegen. Reden waarschijnlijk dat ik ook nog steeds tevreden Allewederrijder ben.Maar zelfs de om 'n Shimano inter-4 draaiende fiets (waarin sperlagers i.p.v. nokken)als m'n bankdrukfiets wordt zelden ingehaald. Waarop ik liever geen kilometerteller monteer.
En fin, voor jou doel zal de Quest dan als geroepen komen!

WFvN zei

Of een Quest daar veel verschil zal maken, dat betwijfel ik. Binnen de bebouwde kom denk ik dat de Versatile en Quest elkaar maar weinig ontlopen waarbij het me zelfs niet zou verbazen als de Versatile nog wel eens zou kunnen winnen ook. Maar goed, maakt ook niet uit.
Al zou ik wel 'winnen', dan nog blijft de lof aan het adres van de bukfietser. Hij heeft dan toch echt de beste conditie/meeste kracht.