donderdag 5 februari 2009

72 kilometer

Vandaag heb ik een groter ritje gemaakt dan ik doorgaans doe op een werkdag. Omdat ik vanmorgen de eerste 3 lesuren vrij had, had ik wat tijd om naar Dronten te gaan voor een boodschap.

Om 7:15h ben ik van huis vertrokken. De rit verliep niet echt vlot. Ik heb vannacht niet echt goed geslapen en ik heb het idee dat het griepje van vorige week nog voor wat naweeën zorgt. In ieder geval lag m'n snelheid betrekkelijk laag. Een kruissnelheid van 26 tot 27 km/h moest ik genoegen mee nemen. Goed, ik heb ook niet flink doorgejakkerd omdat ik nog moest werken naderhand.
Maar de rit van Dronten naar het werk ging nog langzamer. Daar was ik al blij met snelheden van 22 tot 24 km/h. Kortom: prutconditie.

Vanmiddag op weg naar huis ging het wonderbaarlijk genoeg wel weer een stuk vlotter. Toen kon ik de wat gebruikelijkere 28 tot 30 km/h op de teller toveren en vlak bij huis op een mooi glad stuk asfalt zelfs 40 km/h.

Maar goed. Ik heb vandaag bijna 3x de afstand van een normale werkdag gereden. Wel weer een stapje dichter bij de 25000 kilometer. Maar daarvoor moet ik nog net iets meer dan 250 kilometer fietsen. Even rekenen:
vrijdag, maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag elk 25 kilometer. Goed voor 125 kilometer. Nog 125 km (ongeveer) te gaan dus. Ik moet nog een ritje verder maken komende week maar dat gaat om misschien 15 kilometer. In één week 100+ kilometer extra rijden zit er denk ik niet in. Maar ik zie wel.

6 opmerkingen:

marcel beekmans zei

waarom ga je dan zo voeg naar dronten?

WFvN zei

Omdat ik gistermorgen de tijd had om uberhaupt te gaan. Dat was een geschikt moment. 's Middags zou niet lukken, vandaag ook niet. Morgen eventueel wel maar dan zou ik daar ook weer tijd kwijt zijn die ik liever niet kwijt ben. Donderdagmorgen was dus een mooi verloren momentje waarop het kon.

Anoniem zei

Je zou ook zondag 15 feb. mee kunnen gaan met de 10e Nieuwjaarstocht van Plat Zwolsch, dan heb je weer ong. 60 km er bij.

WFvN zei

Ligt er wel aan of ik m'n Versatile dan nog heb of niet.

De kans om te bieden eindigt op 13 februari 24:00h
De kans bestaat dus dat ik de fiets voor de 15e kwijt ben. Dat zou wel heel vlot gaan, maar de mogelijkheid bestaat.

Anoniem zei

Dus er vanuitgaande dat je die dag meerijdt, heb je OF je Versatile of je nieuwe Quest bij je... 'k hoop (voor jou) het laatste. Dan kan ik 'm ook bewonderen (ps. de Versatile vond ik ook al mooi in het paars).

WFvN zei

Ik heb nog geen idee. De Quest moet nog fors onder handen genomen worden. Zodra ik hem heb, moet alle elektronica erin. De bedrading moet gelegd worden, alarm ingebouwd. Maar ook moet ik nog een paar kleine dingetjes in elkaar solderen en in doosjes bouwen. Verder moet ik nog bekijken hoe ik één en ander aan het stuur ga bevestigen (ik ben van plan er 4 knoppen aan te monteren). Maar dat wordt waarschijnlijk pas zodra ik de fiets heb. Dus zal ik nog flink wat tijd nodig hebben voordat hij echt gereed is om te gebruiken.

Gezien ik de fiets vermoedelijk op zaterdag op ga halen, zal hij zondag vast nog niet klaar zijn.

Als ik mee ga (weet ik ook nog niet), dan zal het eerder met m'n Versatile zijn, voorop gesteld dat ik hem dan nog heb.