Los van dat het weg moeten doen van een fiets niet leuk is, is het Marktplaatsgebeuren ook niet altijd even geweldig.
Het eerste bod wat ik ontvangen heb, was binnen zeer korte tijd na plaatsen. Alleen was dat geen bod om serieus te nemen. €450,- is nog minder geld dan de ingebouwde 2e hands Rohloffnaaf waard is.
Ook het tweede bod wat geplaatst werd, kon ik niet serieus nemen. Die was qua orde van grootte wat meer in de buurt maar nog altijd niet de juiste. Maar meer in de buurt van een gave, goed onderhouden Alleweder dan bij de prijs die ik zou verwachten (en wil) voor m'n Versatile.
De biedingen zijn daarna een stuk serieuzer verlopen.... tot vandaag.
Er staat €5000,- geboden. Iemand wilde overbieden met het daverende bedrag van €5001,- Dat soort spelletjes houd ik dus echt niet van. Ik verkoop mijn fiets het liefst aan een serieuze bieder die ook een serieuze fietser is. Ik heb graag dat mijn fiets goed terecht komt.
Wil je dus overbieden, laat dan ook zien dat je de fiets graag wil hebben. 50 euro overbieden vind ik ook al wat matigjes (we spreken over slechts 1% hoger) maar toch wel het minimum, wil ik het enigszins serieus nemen. Het gaat mij echt niet om 1 euro meer of minder.
De Alleweder heb ik destijds niet aan de hoogste bieder verkocht maar aan iemand die €100,- onder het hoogste bedrag zat maar wel een serieuze koper was en ook wist wat hij wilde. Ik heb naderhand wat dingen over m'n Alleweder gehoord. Hij is er ook weer lekker mee bezig geweest om de boel voor hem aan te passen. Dat lees ik graag: mensen die hun fiets waarderen.
vrijdag 6 februari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
7 opmerkingen:
Ik vind marktplaats ook niet geschikt voor deze fietsen , gewone fietsers geven geen 5000 euro uit aan een fiets want hij word toch gepikt. beter is het om op ligfiets.net te adverteren of zo via je blog , dan krijg je veel meer serieuze fietsers die een fiets waarderen.
Marktplaats is meer voor de massa.
Ikzelf zou wel een bod willen doen maar heb helaas niet zo veel geld voorradig en ik heb ook maar een klein schuurtje dus ik kan m ook niet echt kwijt.
maar ik blijf in de toekomst wel je blog volgen als je het goed vind en op m,n fujin fietsen.
beekie is het helemaal met gerrit eens, ik ken ook wl een nazca rijdster die graaaaaaaag een velo zou willen, ja, maar this en stidentje... tja, zo rik zijn die ook helaas nie he....
veel sterkte met het afschijt nemen van je velo!!!!
Ik ben druk aan het zoeken naar een grote zak met geld.
Ik zou de fiets graag kopen en waarschijnlijk nog 3 a 4 keer per week berijden ook.
Eigenlijk is die 5000 euro veel te weinig voor zo'n fiets. Ik hoop alleen dat hij niet voor veel meer weg zal gaan.
We zullen zien, eind volgende week.
Grtz, Mark
Ik snap dat de fiets niet verkocht word onder de marktwaarde maar om alles onder de 5000 nu geen serieus bod te noemen? Helaas is de 2e hands mark voor velomobielen aardig overspannen. Vergelijk maar eens met een 2e hands auto, altijd goed onderhouden, zelfde kilometerstand, alleen lakschade bumper voor, 4 jaar oud. Dan is de auto al lang de helft van nieuw waard.
Nogmaals u zou gek zijn als u de fiets goedkoper zou verkopen maar het blijft wel een beetje een hobby voor mensen met aardig wat geld. Tuurlijk je verdient het terug met velomobiel rijden maar zo'n drempel is vaak voor mensen die duurzaam van a naar b willen te groot.
Ik doe ijverige pogingen om de strekking van het verhaal te begrijpen. Is het nou dat 5000 euro te weinig is of juist teveel?
Enerzijds lijk je in de eerste zin te zeggen dat 5000 euro al zot veel is. Een eindje verderop doe je he vergelijk met een auto die al méér dan de helft oplevert.
Ik kan die 2 zinnen niet met elkaar rijmen.
Het spijt mij dat ik mijn zinnen niet duidelijk geformuleerd heb. Ik zal pogen mijn verhaal iets te verduidelijken.
Laten we zeggen dat een auto 30000 heeft gekost nieuw. Dan is die auto hoogstens 15000 waard na 4 jaar. Ook al heb je nog zoveel onderhoud gepleegd, onderdelen vervangen etc. Een nieuwe Versatile kost 8000. Na vier jaar zou deze(en ik weet dat het vergelijk mank gaat) hoogstens 4000 waard zijn. Met beschadiging, hoe gering ook, waarschijnlijk minder.
Waarom ik mijn vorige verhaal eigenlijk gepost heb weet ik niet. Het is niet echt een discussiepunt omdat de marktprijzen nu eenmaal zo zijn. Misschien komt het vanuit frustratie omdat, zolang er niet rap meer producenten komen, er voorlopig geen velomobiel in zit voor mij.
Nogmaals sorry voor mijn onsamenhangend verhaal en verder spijt het mij dat ik de mensen die dit lezen lastig val met mijn frustratie.
Okee, ik kan je verhaal nu volgen.
Wel even een kleine opmerking erbij. Mijn Versatile is inclusief alle extra's al meer dan 9000 euro nieuw (ja, ik heb meer dan 1200 euro erin gestopt om dingen te verbeteren of uit te breiden)
Maar goed, dat maakt je verhaal niet dramatisch anders.
Maar de markt is nogal vreemd. Zelfs Quests van 1 jaar oud die voor 150% van de nieuwprijs verkocht worden (ja, 9000 euro voor een 2e-hands Quest is voorgekomen).
Maar ik begrijp dat je ook graag velomobiel wil rijden. Als je handig bent en je hebt mazzel zoals ik heb gehad, dan kan je een tweedehands Alleweder op de kop tikken voor een paar honderd euro. Goed, moet je nog wel aan het knutselen/opknappen gaan, maar je kan dan betrekkelijk 'goedkoop' velomobiel rijden. Zo ben ik ook gestart. Alleweder van 400 euro waar de nodige dingen aan moesten gebeuren (http://members.home.nl/ligfietsen)
Daar heb ik een jaar of 3 a 4 mee gereden. Intussen ben ik aan het sparen gegaan voor een nieuwe velomobiel (m'n Versatile). Toen kon dat nog omdat we tweeverdieners waren zonder kinderen, dat wil wel geld opleveren. Nu zou dat heel wat minder gemakkelijk gaan.
Ik heb destijds mijn Alleweder (helemaal in orde gemaakt) uiteindelijk verkocht voor 1300 euro. Echt alle mechanische onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, heb ik toen vervangen dus was het in dat opzicht een nieuwe fiets. Dan is 1300 euro een nette prijs.
Maar ik zie nu een Alleweder (met Rohloff welliswaar) te koop staan voor maarliefst 2700 euro. Haal daar iets van 700 euro vanaf voor de Rohloff en je hebt alsnog een fiets die dus 50% meer op moet brengen dan mijn Alleweder destijds. Ik denk dat de markt momenteel niet gunstig is voor 'instappers'.
Maar ik help je hopen dat je ook een keer een buitenkansje tegenkomt.
Een reactie posten