donderdag 28 augustus 2008

Iets met fietspad, blokkeren, kan niet laden en lossen enzo

Met een beetje mazzel komt het vaker terugkerende vrachtwagen-op-het-fietspad-verhaal nu toch ten einde.

Afgelopen dinsdag heb ik weer last gehad van een vrachtwagen. Foto gemaakt, meer niet want ik wilde nu eerst even de 2 weken afwachten en dan antwoord van
de politie aanhoren.

Vanmorgen zag ik vanuit de verte geen vrachtwagen staan terwijl ik er wel 1 verwachtte. Er eenmaal aangekomen bleek er dus tóch een vrachtwagen te staan..... te laden en lossen op eigen terrein!! Het betrof overigens niet een vrachtwagen van het bedrijf zelf, tenminste, er stond een andere naam op. Maar duidelijk is dat die wagen er echt wel op past en ook fatsoenlijk door de poort kan rijden met zeker 2
meter speling.

Maar het mooiste was nog wel dat ik vandaag gebeld ben door de politie; ruim een week eerder dan verwacht. Ze waren toch nog maar een keer naar meneer gegaan en hebben nog een keer de afspraken met hem doorgenomen. Hij had nog een keer aangegeven dat laden en lossen niet kan op zijn terrein. Ik mevrouw agent per direct maar even verteld dat ik dat toch wel een dolkomische opmerking vond gezien de ervaring van vanmorgen die toch aardig het tegendeel bewees.

Ze hebben toegezegd hem te gaan bekeuren als ìk melding doe als hij toch nà 7:30 nog op het fietspad staat. Niet als een ander het doet, nee, als ìk het doe. Toch vreemd.... een ander mag dus gewoon last van hem hebben zonder dat de politie er wat aan doet. Ik blijf het wat vreemd vinden.
De man van het tuincentrum moet volgens de politie zelf maar zien dat hij een oplossing krijgt, eventueel met behulp van de gemeente. We zien wel. 2
oplossingen zijn simpel: op eigen terrein doen zoals van morgen of gewoon het stuk zand tussen fietspad en zijn terrein bestraten om z'n vrachtwagen op te zetten. Probleem helemaal opgelost.

Ik hoop in ieder geval dat meneer z'n vrachtwagen in ieder geval niet meer na het genoemde tijdstip op het fietspad plaatst en dat niet alleen in verband met mij maar in verband met meer fietsers die daar 's morgens langs komen.

3 opmerkingen:

Mick zei

Gefeleciteerd! Het tij lijkt dan (na jaren al hé?)toch te keren.
Dat heeft wel wat weg van 'n gerechtelijke uitspraak, met 'n soort 'voorwaardelijke straf' zoals 't aan je persoon wordt opgehangen: Maar 't resultaat telt natuurlijk.
Anders zou je met je schoolgenoten bijna genoodzaakt zijn 'n andere betekenis aan het begrip 'kiepwagen'te geven...

WFvN zei

Ghehe.... een kiepwagen van een normale vrachtwagen maken. Ik kan er genoeg mobiliseren die het wel zouden willen proberen :-D
Maar dat is natuurlijk niet de manier.
Helaas is de manier waarop het nu gegaan is ook niet de meest elegante. Liefst had ik dat het eerste gesprek met de chauffeur wat vlotter was verlopen in plaats van dat hij 2x de spreekwoordelijke deur dichtmepte. Ik denk dat we dan samen op een heel andere manier te werk hadden kunnen gaan: beiden de gemeente benaderen met het verzoek om een stukje extra te bestraten. Hij als vrachtwagenchauffeur die het probleem aankaart en ik als fietser van de andere kant. 2 partijen die met de neus in dezelfde richting staan schiet gewoon veel meer op. Maar helaas, die mogelijkheid heeft hij laten varen. Dus dan maar op deze, minder prettige manier. Minder prettig voor ons beiden overigens.

Mick zei

Daarom stelde ik die "enkele jaren" geleden ook al voor om zo'n ontmoeting gezamelijk te doen op de 't ligfietsforum.
Wat was er echter gemakkelijker dan mij te criminaliseren ìpv de moed op te brengen voor zo'n treffen zoals jij deed Wilfred?!