maandag 25 augustus 2008

Bijna-aanrijding met...... een LIGFIETSER

Je ziet ze ook niet die F$#%#@#%ligfietsen!!

Goed, dat was wat overdreven en de lezer van mijn weblog zal enigszins snappen dat het ook niet geheel serieus bedoeld is.

Maar een kern zit er wel in en die kern wist ik ook al wel maar ben er vandaag mee geconfronteerd.
Ik reed vanmorgen naar het werk. Bij de Westenholterbrug moet ik eerst onder het fietspad door en vervolgens een slinger naar links maken om uiteindelijk ook de fietsbrug op te rijden.
Bij de plek waar ik het fietspad op moet rijden (en voorrang heb op fietsers die vanaf de brug komen) zit een heg van ongeveer een meter hoog die het zicht toch wel wat belemmeren.

Van links kwam een man aanfietsen op een normale fiets. Naast hem reed z'n zoontje met toch wel wat hogere snelheid.
Toen ik het fietspad op wilde draaien naar links, zoefde ineens 'het zoontje' voor me langs, het zoontje wat niet het zoontje was maar een medeligger. Niet geheel elegant sjeesde hij voor me langs zonder voorrang te verlenen.

Geen opmerkingen: