maandag 1 september 2008

Attente Volvo-rijder

"Meneer, u heeft een vlieg op uw hoofd. Kijk, hij zit daar!" Wijzend naar z'n voorhoofd gebaart de Volvobestuurder naar mij.

Ik reed even daarvoor op gescheiden fietspad evenwijdig aan de meneer. We naderden een rotonde. Ik moet daar rechtsaf slaan de rotonde op, hij ook. Alleen reed ik eerder links van de meneer. Voor mij staan geen haaietanden, ik kan ongemoeid de rotonde oprijden. Meneer heeft wel haaietanden voor zijn hoofd maar vermoedelijk heeft hij de regel 'rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer mits ze op dezelfde weg zitten' in z'n hoofd. Klopt echter is dat een regel. Verder is er ook zoiets als verkeerstekens, die vóór de regels gaan.

Ik heb de vlieg van m'n voorhoofd geveegd. Hij bleef aan m'n middelvinger kleven. Ik heb hem in de lucht gestoken om het dode schepsel dat aan m'n vinger bleef kleven te laten zien.

Een automobilist òp de rotonde had geen problemen met mijn aanwezigheid en stopte tijdig.

Geen opmerkingen: