dinsdag 12 augustus 2008

Spanzitting weer op spanning gebracht

De spanzitting in m'n Versatile begon meer een kruising te worden tussen een hangmat en een kuipstoeltje dan dat het de naam 'spanzitting' nog waardig was. Ik zat nog niet met m'n rug tegen de dwarsspanners aan maar ik had zijdelings betrekkelijk veel steun van de 'framebuizen' in bochten.

Het was verder niet vervelend; het reed zelfs wel comfortabel. Echter zat ik niet geheel recht in de fiets. Ik helde wat naar links. Vandaar dat ik toch de spanning maar weer wat heb opgevoerd. Dit heb ik ecter gedaan door eerst de spanning eraf te halen zodat ik eerst de 'vertikale' spanning weer wat op kon hogen aan de linker kant. Onder de overgang van bil naar been zit een stuk klittenband waarmee je de spanzitting tussen de bovenste en onderste dwarsspanner vast maakt. Ik heb dat klittenband aan beide kanten weer lekker strak getrokken (daarvoor moesten de dwarsspanners dus eerst los gezet worden). Vervolgens heb ik boel weer terug gezet op de originele spanning plus een beetje extra. Ik heb er nog niet mee gereden maar dat zal morgen gebeuren.

Geen opmerkingen: