donderdag 31 januari 2008

Winderig dagje

Vandaag zou het een winderige dag worden volgens de weersverwachtingen. Vanmorgen op de heenweg viel het redelijk mee.
Op de Zuiderzeestraatweg zag ik trouwens nog een Quad rijden met kindervlaggetje erop :D Geen gezicht als je het mij vraagt.

Vanmiddag op het werk begon de wind duidelijk aan te trekken. Gelukkig was ik om 14.30h klaar op het werk en kon ik naar huis gaan. De wind had ik grotendeels schuin in de rug dus veel last heb ik er niet van gehad. Andere fietsers wel; zeker diegenen die tegen de wind in moesten. Toen ik net bij werk vandaan was, zag ik een groep leerlingen aan de kant van de weg staan. Gierend van het lachen. Toen ik bij de groep was, was duidelijk wat er aan de hand was: 1 meisje was naast de weg geraakt en met fiets en al in de blubber geplumpt. Veel problemen leek ze er niet mee te hebben dat ze helemaal onder de modder zat want ze lachte er gelukkig vrolijk bij. Ze woont gelukkig vlak bij dus kan ze snel onder de douche springen.

Op de Oude IJsselbrug zag ik ook een vrouw door de wind van de weg gedrukt worden. Eenmaal in de berm viel ze omver. Gelukkig kon ook zij zonder problemen opstaan en haar weg vervolgen. Dat deed ze wel lopend, ploeterend tegen de wind in.

Met m'n Versatile was het goed te doen maar veel meer wind had het niet moeten wezen want dan had ik alternatief vervoer gezocht naar huis.
Vanavond heb ik het noodlot niet weer getart zoals vorig jaar met zulke wind. De boodschappen heb ik deze keer lopend gehaald. Toch een stuk veiliger voor mezelf en de fiets.

Geen opmerkingen: