vrijdag 4 januari 2008

De eerste kilometers van 2008

Vandaag ben ik even naar de fietsenmaker geweest voor een stel nieuwe binnenbanden. Ik heb binnenbanden genoeg liggen maar die zijn van een grotere maat en passen niet in de HPV-banden zonder vouwen erin te krijgen.

Het retourtje ging niet echt snel. 26 km/h vond ik al een 'mooie' snelheid; het ligt dus een fors eind af van m'n 'zomersnelheden' van ergens tussen de 30 en 35 km/h.
M'n conditie is niet echt best, de HPV-banden zijn trager dan de Marathon Racers die ik in de zomer onder m'n fiets heb liggen, de temperatuur heeft ook invloed op lucht- en rolweerstand en alle andere weerstanden in m'n fiets. Ook ik heb last van de lagere temperaturen. Mogelijk is ook de sporing weer een klein puntje. Ik heb de veerpoot gedemonteerd gehad waarbij de kogelkopjes uit de veerpot geschroefd zijn. Mogelijkd dat bij het terugschroeven de sporing ook weer lichtelijk gewijzigd is. Die ga ik dus ook nog maar een keer controleren.

Maar de eerste paar kilometer van 2008 heb ik erop zitten. Dit zijn de eerste kilometers van hopelijk meer dan 8000 kilometer aan het einde van het jaar. In 2007 heb ik dat helaas niet gered, daar bleef de teller steken op 7327 kiometer.

Geen opmerkingen: