woensdag 30 januari 2008

Rustig ritje

Ik ben niet helemaal gezond vandaag. Een griepje probeert grip te krijgen op m'n lichaam. Ik heb het daarom redelijk rustig aan gedaan op de heenweg. Bij de Oude IJsselbrug werd ik dan tegen de helling op ook ingehaald door een 'gewone' fietser (die overigens wel bovengemiddeld snel reed voor een 'gewone rechtopfietser'). Op de Zuiderzeestraatweg ben ik hem echter wel voorbij gereden.

De terugweg ben ik samen met een collega gefietst die in dezelfde wijk woont als ik. Ik had verder toch niet echt veel puf om stevig door te trappen. Met zo'n 18 tot 22 km/h zijn we naar huis gefietst.

Op een gegeven moment zag ik een peletonnetje racefietsers in m'n achteruitkijkspiegels. Ik ben toen tijdig achter m'n collega gaan fietsen om het achteropkomende peleton doorgang te bieden. Toen het peleton inhaalde kreeg ik in het vlugge voorbijgaan nog even een bedankje van de voorste rijder.

Geen opmerkingen: