dinsdag 6 november 2007

Zien ze me wel of zien ze me niet?

Vorige week heb ik een bijna-aanrijding gehad met een automobilist die zijn aandacht vestigde op de rijbaan maar het fietspad vergat af te speuren op eventueel aanwezige fietsers.

Onlangs heeft de gemeente Hattem als argument voor het omgelegde fietspad aan de Zuiderzeestraatweg aangedragen dat vrachtwagenchauffeurs in mindere mate aandacht zouden besteden aan het fietspad en meer op de rijbaan zouden letten.

Gistermorgen toen ik bij het omgelegde fietspad kwam, stond het bord weer in de berm dus kon ik gewoon de oude route vervolgen. Vandaag kon dat niet want het bord stond weer het fietspad te blokkeren. Omdat het op de rijbaan betrekkelijk rustig was, ben een meter of 30 daarvoor de rijbaan opgereden. Van de Oostersedijk kwam een zandwagen die richting Zwolle wilde. Één ding is duidelijk, hij schonk aandacht aan de rijbaan, hij heeft me gezien want hij moest z'n ongenoeg (dat hij moest wachten) even uiten met z'n claxon.
Als dat vaker gebeurt ga ik maar eens wat berijfsnamen en kentekens noteren.

Misschien heeft de gemeente Hattem dan toch gelijk? In ieder geval lette deze chauffeur wèl op de rijbaan.

Geen opmerkingen: