Onlangs schreef ik al dat ik twijfelde over een eventueel lekke band. Dit vermoeden is niet onterecht gebleken want gistermiddag trof ik mijn band ook weer zachter aan dan gewenst nadat ik hem zaterdag weer tot 8 bar had opgepompt.
Vandaag heb ik op het werk de band geplakt. De Marathon Racer had een vrij groot puntig steentje doorgelaten.
Ik blijf maar zitten op ongeveer 1 lekke band per 1000 kilometer.
Verder zag ik dat het linker wiel ook een gebroken spaak had. Aan de naaf te zien betrof het een spaak die ik nog niet voorzien had van ringetjes achter de kop. Dus ik mag straks ook nog even een spaak plaatsen.
[edit]
Spaak gemonteerd en direct een nieuw velglint om de velg gelegd. Deze keer geen plaklint of rubberen velglint maar een blauwe kunststoffen van Schwalbe. Ben benieuwd of dat bevalt.
Inmiddels heb ik bij het linker wiel al 7 van de 9 binnenste spaken van de ene richting vervangen en voorzien van ringetjes achter de kopjes.
[/edit]
Kilometerstand: 17500
Samenvatting van lekken met de Versatile:
met Vredestein Monte Carlos:
1x Stootlek (snakebite
2x Lek door een spaak die in de binnenband zat te prikken
4x normaal lek
Totaal 6400 kilometer gereden met 4 banden
met Schwalbe Marathon Racers:
1x gewoon lek na 446 km
Totaal 3707 kilometer gereden met 4 banden en 1 nieuwe daarna
2x gewoon lek door vrij groot en scherp steentje; verder geen lekpreventie toegepast.
met KHE Premiums:
1x gewoon klein lek na 159 kilometer
1x gewoon wat groter lek na 381 kilometer
Na monteren van de antileklinten:
1x gewoon lek na 1389 kilometer (vanaf de ingebruikneming KHE Premiums)
1x [weet ik niet] lek na 2380 kilometer
1x lek in de wang (2526 kilometer), ver voorbij het antileklint. Oorzaak onbekend.
1x lek midden op het rijvlak, 419 kilometer na toepassen van Slime
1x lek door uitpuilen van de binnenband door een snee in de buitenband
maandag 26 november 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten