zondag 4 november 2007

Versatile weer terug

Vandaag wa de 'velomobielknutseldag' die Paulus en ik georganiseerd hadden. Éé van de deelnemers was Versatilerijdster Hennie. Zij heeft haar Versatile meegenomen naar Zwolle om hier wat knutselwerk aan te kunnen doen. Daarvoor heeft ze de aanhanger bij Ligfietsshop Tempelman geleend en daar direct mijn Versatile meegenomen. Ik ben daar erg blij mee want anders had ik m'n Versatile pas dinsdagmiddag weer op kunnen halen. Hennie, bedankt!

(foto: Hennie)

[edit]
Hoewel... Gisteren had ik hem ook al kunnen ophalen want Gerrit zou vrijdag direct aan de slag gaan met m'n fiets. Alleen het heeft me wel een ritje naar Dronten gescheeld. Dat komt wel mooi uit want gisteren had ik de hele agenda vol zitten en dus geen tijd om m'n fiets op te halen. Ik ben en blijf dus blij dat m'n fiets naar Zwolle is meegenomen.
[/edit]

Zoals gezegd heeft mijn Versatile een verstevigingsplaatje gekregen in de linker wielkast. Verder zit er een nieuwe velg aan het linker wiel omdat de vorige door de ellende flink beschadigd was door te grote krachten. Het hoekprofiel wat verbogen was, is weer recht gebogen. M'n fiets lijkt dus weer helemaal in orde. Wel is m'n fiets weer een paar grammetjes kit, staal en popnagels zwaarder geworden. Één van de deelnemers van vandaag grapte dat het niet lang meer duurt of het ding is nagenoeg een Alleweder.

Omdat ik met de auto naar Paulus was gereden, kon ik de Versatile niet meteen mee naar huis nemen. Ik ben daarom vanavond nog een keer terug gegaan met m'n Fujin waarachter ik de Cyclone gehangen had. Het was tijd voor de 'zoveelste' editie van de sleepdienst. Deze keer dus de Versatile achter de Fujin. Ik blijf het een prachtige oplossing vinden. Het fietst zeer goed. Alleen bochten draaien gaat wat moeizamer want de zijkant van de Versatile loopt bij te kleine bochten tegen de wieltjes van de Cyclone aan. Geen onoverkomelijk probleem.

Over de ellende die ik had heb ik vandaag ook te horen gekregen dat het Twintex op die plek betrekkelijk dun is, in ieder geval te dun voor die plek. Of dit alleen mijn Versatile is of dat dat bij elke Versatile is, weet ik niet.
Maar goed, ik heb m'n Versatile weer terug en hij rijdt weer.

Wat betreft de knutseldag van vandaag. Het heeft énorm veel tijd en energie gekost om voor te bereiden en ook de dag vandaag kost vrachten energie. Het was wel énorm leuk om te doen. Maar er zal zeer waarschijnlijk niet gauw nog zo'n dag geörganiseerd gaan worden; één keer is leuk maar het moet ook leuk blijven.
Dus voor diegenen die de boot hebben gemist: sorry maar een vervolg zal er niet snel komen als die er al komt. Je zal het toch moeten doen met de zelfbouwbeschrijving op Ligfiets.net

1 opmerking:

Bert zei

" Wat betreft de knutseldag van vandaag. Het heeft énorm veel tijd en energie gekost om voor te bereiden en ook de dag vandaag kost vrachten energie. "

Hartelijk dank Wilfred !!

Groeten, Bert.